Nanny Fine
K6 heter blanketten btw...:-) Inköpspris och försäljningspris är väl det enklaste att kontrollera, du vet ju vad du köpt o vad du sålt för, du vet vad som fanns i den inre fonden vid köp och försäljning.....men vågar du lita på uppgiften om kapitaltillskott? Känns inte som om denne revisor har så bra koll.... Jag vet en revisor i stan som inte hade en susning och hittade på ett belopp.... seriöst.....

Ja absolut, det är klart jag vet hur mycket jag köpte och sålde för och datum kan jag räkna ut.

Inre fond? Är det om man har pengar avsatta till bostadsrätten som man kan använda för renovering? I så fall var det noll. I den här hakuna-mantata-föreningenen fanns det en reparationsfond nämligen, men sen bestämde man att ta bort den för att det blev så krångligt. Fast det står ju fortfarande i stadgarna hur rep.fonden ska vara, men detaljer, detaljer....

Vad är kapitaltillskott?

Nanny Fine skrev:
K6 heter blanketten btw...:-) Inköpspris och försäljningspris är väl det enklaste att kontrollera, du vet ju vad du köpt o vad du sålt för, du vet vad som fanns i den inre fonden vid köp och försäljning.....men vågar du lita på uppgiften om kapitaltillskott? Känns inte som om denne revisor har så bra koll.... Jag vet en revisor i stan som inte hade en susning och hittade på ett belopp.... seriöst.....

Nanny Fine
http://www.kapitaltillskott.nu/ Kan bli betydande belopp om man haft bostadsrätten länge..... Vet en tant som haft sin lgh sen 70-talet. Hon hade nästan 40 000 i kapitaltillskott....

Hmm, ja alltså avgifterna har åkt jojo upp och ner (och fördelats skevt mellan bostadsrätterna, se den förra tråden) för att anpassa sig till kostnaderna. Men vad jag vet så har man inte amorterat något extra, utan snarare höjt för att man länge haft så låg avgift att det inte ens täcker reparationsbehoven.

Jag har haft den i ca 3 år i alla fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.