Intet Intet skrev:
Att gräva i skit är inget en Alfahane vill utsätta en dam för. Så det gör han naturligtvis själv.
Ever heard of RUT?

• Haha
Huddingebo
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
alla vattenlås sköter sambon
Ever heard of RUT?
Jag har det men tydligen inte du. 😉

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har det men tydligen inte du. 😉
Inte alltid man kan vänta in städningen vid stopp ;)

Men kom igen…alla som äger ett hus kan väl rensa en golvbrunn? Oavsett vad man har mellan benen?

När jag bodde i äldre lägenheter i Stockholm kunde det ibland krävas lite kraft för att få upp alla delar. Gamla gjutjärns prylar…men i mitt hus från 2012 kan man öppna allt med lillfingret.

Att det bara skulle vara mitt hår som sätter igen brunnen är bara skitsnack. Jag har lite längre hår på huvudet än min man. Men han har ju hår över hela sin två meter långa kropp.

Men med det sagt tycker jag att det är väldigt sällan det blir problem med golvbrunnen. Max en gång per år.

• Gilla
Kakelugnen566 och 2 till
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
Men kom igen…alla som äger ett hus kan väl rensa en golvbrunn?
Det tror jag absolut inte…

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det tror jag absolut inte…
Det är skillnad på att kunna och vilja.😉

• Gilla
  • Haha
Kakelugnen566 och 4 till
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
Det är skillnad på att kunna och vilja.😉
Jag har god grund av att tro att inga fruar till mina kompisar/bekanta ens skulle komma på tanken att rensa golvbrunnen.
En ung tjej jag umgicks med levde i ett helt jämlikt förhållande, sade hon. Ända tills greja med bilen, laga tak etc etc kom på tal. -Nä, det är min killes jobb!
Så vad det med den jämlikheten.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag har god grund av att tro att inga fruar till mina kompisar/bekanta ens skulle komma på tanken att rensa golvbrunnen.
En ung tjej jag umgicks med levde i ett helt jämlikt förhållande, sade hon. Ända tills greja med bilen, laga tak etc etc kom på tal. -Nä, det är min killes jobb!
Så vad det med den jämlikheten.
Igen. Vilja och kunna är olika saker.

• Gilla
Mrs November
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
Igen. Vilja och kunna är olika saker.
Det skulle aldrig falla dom in, då de har sina karlar. Byta däck och olja på bilen skulle de helt enkelt inte veta hur man gör.
Likaså allt annat praktiskt. Nu bygger jag ett litet tak. Jag bygger. Inte vi eller hon.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ever heard of RUT?
Bortsett från dina språkliga brister. Vad vill du visa?

• Haha
TommyC
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Bortsett från dina språkliga brister. Vad vill du visa?
Sin fru Rut🤷😂

• Haha
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det skulle aldrig falla dom in, då de har sina karlar. Byta däck och olja på bilen skulle de helt enkelt inte veta hur man gör.
Likaså allt annat praktiskt. Nu bygger jag ett litet tak. Jag bygger. Inte vi eller hon.
De vill alltså inte. För du tror väl inte att de inte rent intellektuellt inte kan lyfta en golvbrunn eller skruva av ett hjul?

• Gilla
Mrs November och 2 till
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
De vill alltså inte. För du tror väl inte att de inte rent intellektuellt inte kan lyfta en golvbrunn eller skruva av ett hjul?
Jo. Närmast så. Skulle vägen ut från ett brinnande hus vara genom golvbrunnen vattenlås tror jag nog de flesta fixat det till slut. Men, frågan var -vem rensar ...

M
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är manligt kodat att rengöra golvbrunn precis som det är manligt kodat att städa bilen.
Vilken fantastisk rolig kommentar/åsikt. I vårt förhållande gör vi det vi är mest lämpade för och just dessa områden har fallit på mig och jag är baske mig kvinna helt och fullt🤣

Anbsolut, det var frågan. Men du citerade mig som skrev att det är skillnad på att kunna och vilja.

Jag ger kvinnliga vänner samma svar när de suckar och pustar om att de måste sköta all tvätt eller vad det nu är. Det är klart att era män kan tvätta. De vill bara inte och så länge du gör det så kommer de inte göra det. Tror ni att männen i era liv är för dumma för att klara att tvätta är det nästan lite äckligt att ni kan tänka er att ha en relation med dem.

Alla som är normalbegåvade kan lära sig det mest grundläggande i att sköta ett hus. Blir du ensam med att rensa golvbrunnen är det för att du tycker att det är en rimlig fördelning av sysslor. Eller för att du gillar att leka martyr.

• Gilla
Kakelugnen566 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.