115 läst ·
19 svar
115 läst
19 svar
Vem rensar golvbrunnen hemma hos dig?
Renoverare
· Stockholm
· 20 755 inlägg
Skulle säga att det mer är i nivå med att fixa andra stopp i avloppet. Skulle aldrig få för mig att öppna golvbrunnen och rensa innan det märks att det behövs. Tror ytterst få gör det i samband med vanlig städning i badrummet.AndersMalmgren skrev:
Angående könsuppdelning så håller jag med en del som skrivit tidigare i tråden om att det är en 'vanligtvis' manlig syssla. Det är t.ex. så gott som aldrig jag som städar badrummet. Men när det behövs rensas i avlopp så är det jag som får göra det eftersom det anses för äckligt att göra det av den som normalt städar badrummet. Ungefär på samma nivå som att plocka bort en död mus från slagfällan.
Renoverare
· Stockholm
· 20 755 inlägg
Skönt vi är annorlunda, alla vattenlås sköter sambon 🤣L lbgu skrev:Skulle säga att det mer är i nivå med att fixa andra stopp i avloppet. Skulle aldrig få för mig att öppna golvbrunnen och rensa innan det märks att det behövs. Tror ytterst få gör det i samband med vanlig städning i badrummet.
Angående könsuppdelning så håller jag med en del som skrivit tidigare i tråden om att det är en 'vanligtvis' manlig syssla. Det är t.ex. så gott som aldrig jag som städar badrummet. Men när det behövs rensas i avlopp så är det jag som får göra det eftersom det anses för äckligt att göra det av den som normalt städar badrummet. Ungefär på samma nivå som att plocka bort en död mus från slagfällan.
Klicka här för att svara