4 857 läst ·
136 svar
5k läst
136 svar
Vem rensar golvbrunnen hemma hos dig?
Hos oss är det jag som rensar brunnarna i badrummen, vid behov. Jag har också försökt anföra hårargumentet men det faller på att jag gillar att sova på helgerna (när jag inte jobbar). För att få göra det är det mitt jobb att städa badrummen. Där ingår golvbrunnarna.
Dessutom gör jag det mycket bättre än min fru (vilket hon också medger)*.
Tvätt (av lakan) vill jag gärna sköta då jag tycker att min fru slarvar. Dessutom vill hon av mljöskäl tvätta dem i 40 grader vilket jag absolut inte vill. Vittvätt 95 grader tack!
* Detta reflekteras i all städning, inte bara badrummen. När jag frågar operationssköterskorna på jobbet tycker de att jag har helt normala hygienkrav när jag städar.
Dessutom gör jag det mycket bättre än min fru (vilket hon också medger)*.
Tvätt (av lakan) vill jag gärna sköta då jag tycker att min fru slarvar. Dessutom vill hon av mljöskäl tvätta dem i 40 grader vilket jag absolut inte vill. Vittvätt 95 grader tack!
* Detta reflekteras i all städning, inte bara badrummen. När jag frågar operationssköterskorna på jobbet tycker de att jag har helt normala hygienkrav när jag städar.
Det är jag som rensar, min fru vet inte hur man gör och förväntar sig att jag rensar när hon säger till. Samma med att byta däck och klippa gräs. Så tror jag det är hos de flesta faktiskt, även om den yngre generationen säkert har smetat ut sysslorna litegrann. Ser inget fel i något av fallen.
Jag (kvinna) har alltid fått rensa golvbrunnarna hemma och sköter en stor del av underhållet kring huset också. (Eller åtminstone påbörjar jag de flesta projekten och gör färdigt 80% tills intresset tryter, och maken får avsluta.)
Men jag får visa honom den här tråden och säga att det är näst intill socialt oacceptabelt att inte göra äckelgörat som man.
Vi har en katt och kattlucka, så att rensa kadaver faller på oss båda.
Men jag får visa honom den här tråden och säga att det är näst intill socialt oacceptabelt att inte göra äckelgörat som man.
Vi har en katt och kattlucka, så att rensa kadaver faller på oss båda.
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 774 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 774 inlägg
Här är det definitivt frun som reagerar först på att ett badrum behöver städas, och då görs det omedelbart. Att det rinner långsamt i avloppet har hon sällan noterat och aldrig gjort något åt, utan det har alltid fallit på mig. Men även om det är kladdigt är det ju enormt tillfredsställande med ett nyrensat avlopp!
För tillfället har vi anlitat en städfirma (kvinnor) som städar regelbundet. Senaste tiden har de ansett att också vattenlåsrensning ingår i städning och sålunda rensat dem. Tyvärr brukar de ha lite svårigheter att antingen återmontera koppen eller vattenfylla igen, så det brukar lukta avlopp snarare än nystädat när de varit här…men jag sörjer inte att rensa dem, man kan ju alltid skruva isär vattenlåset i ett handfat eller köra lite underhållsspolning med högtrycksslang i köksavloppet istället!
För tillfället har vi anlitat en städfirma (kvinnor) som städar regelbundet. Senaste tiden har de ansett att också vattenlåsrensning ingår i städning och sålunda rensat dem. Tyvärr brukar de ha lite svårigheter att antingen återmontera koppen eller vattenfylla igen, så det brukar lukta avlopp snarare än nystädat när de varit här…men jag sörjer inte att rensa dem, man kan ju alltid skruva isär vattenlåset i ett handfat eller köra lite underhållsspolning med högtrycksslang i köksavloppet istället!
Vadå skalar inte kyparen potatisen åt honom? Herrn kanske får fråga sommeliern istället, de har kanske en närmare relation 😆Alfredo skrev:
Man undrar ju lite vad det är för standard på den där krogen egentligen.. 🙄
Edit: men jag ska nog inte kasta sten i glashus, är på väg in på öl-lunch på Söder, de kanske har någon korv-i-ugn så jag kan fullända barbariet.
Renoverare
· Stockholm
· 20 885 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 885 inlägg
Nja. Jag tror att din något världsfrånvända självuppfattning återigen spelar dig ett spratt.AndersMalmgren skrev:
Män som leker med dockor och beställer in barnportioner på restaurang, är nog inte alltid förstavalet i jakten på en Alfahane och låter du dessutom frun rensa avloppet, är nog loppet helt kört för dig 😀.
Hos oss är det fullkomligt självklart att jag rensar avlopp, målar om fasaden, byter tak, sotar och fixar allt som har med bilarna att göra.
Jag känner faktiskt inte en kotte som har den omvända fördelningen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 885 inlägg
Sedan när är städning synonymt med alfahanne 🤣 om man nu strävar efter sådant dvsIntet skrev:
Nja. Jag tror att din något världsfrånvända självuppfattning återigen spelar dig ett spratt.
Män som leker med dockor och beställer in barnportioner på restaurang, är nog inte alltid förstavalet i jakten på en Alfahane och låter du dessutom frun rensa avloppet, är nog loppet helt kört för dig 😀.
Hos oss är det fullkomligt självklart att jag rensar avlopp, målar om fasaden, byter tak, sotar och fixar allt som har med bilarna att göra.
Jag känner faktiskt inte en kotte som har den omvända fördelningen.