K
F fribygg skrev:
Du har förmodligen inte varit på nått aktivt lantbruk, kanske inte ens utanför Södermalm?
Jag bor på landet. Lägg ner personangreppen.

K Katthatt skrev:
Men du anser väl inte på allvar att Putin har samma värde som en läkare som arbetar med cancerpatienter?
Det beror på vilka parametrar man använder. Värde. På vilket vis? Ålder, intelligens, utseende, livsverk. Putins mamma tyckte säkert bättre om Putin än vad jag gör.
Men skulle jag tvingas välja mellan Putin, cancerläkaren och min katt, hade valet varit lätt. De närstående spelar helt enkelt i en annan liga. För mig är det katten, för cancerläkarens närstående är det cancerläkaren osv.

K Katthatt skrev:
Ja båda är personangrepp och oväsentligt för en diskussion.
Anmäl och få det prövat om du känner dig kränkt. Jag ifrågasatte om du var en fanatiker, påstod inte att så var fallet.

K Katthatt skrev:
Nä nu var det ju inte det som var poängen...
då tycker jag att du skall vara tydligare
inte minst för att få relevanta svar

K Katthatt skrev:
Ja där är vi oense.
förstår det, för P är inte nån vegan,

F fribygg skrev:
Nä, i landet är vi rätt många
definiera många
helst i relation till övriga världen

K Katthatt skrev:
Jag bor på landet.
Odlar du din föda, handlar du lokalt, köper du svenskproducerat? För min del får du käka vad du vill men jag själv vill ha ett öppet kulturlandskap med djurhållning och anpassar min konsumtion därefter.
Jag tycker det är jättegott med Östgötsk ärtsoppa, men vill definitivt ha både ägg i pannkakorna och vispgrädde till när jag äter min efterrätt.
returen returen skrev:
definiera många
helst i relation till övriga världen
Vi är många svenskar i Sverige även om vi i det stora hela är ett litet obetydligt land i värden

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hur vet du att havren vill bli havregrynsgröt eller processas till havremjölk?
Det är väl mycket naturligare att ge havren till arbetshästen än att processa den till havremjölk som förövrigt i mitt tycke är ett dåligt substitut för den äkta varan.

Vad är det du vill ha sagt @L Jan?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K
Havre dryck används mycket här till allergiska barn och den funkar väldigt bra. Och vi är väldigt glada att den finns. Jag dricker den inte men använder både den och havre grädde i matlagning och det funkar jättebra.

K Krux skrev:
Havre dryck används mycket här till allergiska barn och den funkar väldigt bra. Och vi är väldigt glada att den finns. Jag dricker den inte men använder både den och havre grädde i matlagning och det funkar jättebra.
strålande! Allergiska behöver ofta speciell kost.
Problemet är att Havredrycken på det stora hela marknadsförs till andra kategorier, främst.

K
L L Jan skrev:
strålande! Allergiska behöver ofta speciell kost.
Problemet är att Havredrycken på det stora hela marknadsförs till andra kategorier, främst.
Ja jag förstår vad du menar. Ville bara nämna att det finns stora fördelar också. Men förstår dina tankar kring havre dryck

Gimp Gimp skrev:
Ex debatten om Avodacados i USA, bin som flygs in för att polinera och sen dör, osäker på om det stämmer men många veganer vägrar ens svara på om dom äter avokados, så jag misstänker att det kanske stämmer.

”Avakado-debatten” hittar ni 2:30 in i klippet.

K Katthatt skrev:
Nej. När man diskuterar etik så är lagar irrelevant.
Lagarna är baserade på kollektiv etik, och din etik påverkas av lagarna, så det går inte att utesluta lagarna. Vi har redan berört detta tidigt i tråden. Sedan kan din och min etik avvika i vissa frågor från lagen. Eller om man vill vända på det så speglar lagen inte alltid våran etik.

Etik och lagar skiljer sig mellan olika länder och kulturer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.