returen returen skrev:
svenskar är ju en särdeles liten minoritet såväl i sverige som utanför
Nä, i landet är vi rätt många

K Katthatt skrev:
Men du anser väl inte på allvar att Putin har samma värde som en läkare som arbetar med cancerpatienter?
Du bestämmer ju själv vilka som har mindre värde. Indirekt så dödar du de som du anser har mindre värde, (boskapsdjur etc) medans de som du tycker har större värde (människor, husdjur) ska ha rättigheter som ser till individens bästa. Återigen så pratar jag alltså inte om något objektivt värde.
Putin har samma värde som alla andra, veganer inkluderade

K
F fribygg skrev:
Är du säker på att det är en fanatiker, det kan ju lika gärna vara en blåst södermalmsbo när man ser inlägget om asfalt..
Du vet inte vad asfalt är?

yonna yonna skrev:
Kors - urspårningen bara fortsätter .... ☹️
som alltid

K
returen returen skrev:
Putin har samma värde som alla andra, veganer inkluderade
Ja där är vi oense.

S Sweetme skrev:
Nu har det här spårat ur fullständigt, OT-mässigt alltså.

Bara en sista kommentar. Finns ju rätt många människor globalt sett som anser att alla människoliv har ungefär lika värde och därmed motsäger sig dödsstraff och aborter oavsett orsak.
Vad veganer överlag anser om detta har jag ingen aning om men skulle jag gissa så är nog de flesta pro-life... 😀

Objektiva sanningar verkar inte existera längre i dagens des-informationssamhälle.
jag blir inte förvånad

K
returen returen skrev:
faktiskt så är inte människokött särskilt gott, inte från köttätande i alla fall....
Nä nu var det ju inte det som var poängen...

K
mikethebik mikethebik skrev:
Imponerande att ni orkar bemöta en fanatiker, men förvänta er inte att få en fanatiker att ändra uppfattning, möjligen under bilan.
Men du, var någon taskig mot dig och sa något som du inte tyckte om? Buhu.

K Katthatt skrev:
Du vet inte vad asfalt är?
Du har förmodligen inte varit på nått aktivt lantbruk, kanske inte ens utanför Södermalm?

K
F fribygg skrev:
Vad bra, du får ju käka vad du vill även om det är producerat med konstgödsel och gifter på andra kontinenter och har uppenbarligen inga vettiga svar på varför man inte ska använda honung eller äta ägg, biet far ju inte illa av att jag skördar av dess arbete och hönan lägger gott om ägg såhär års när ljuset återkommit och det börjar finnas mask och lite lite grönt på backen.
Du är hopplös.

K Katthatt skrev:
Du är hopplös.
Tar du ofta till personangrepp när argumenten tryter?

K
F fribygg skrev:
Tar du ofta till personangrepp när argumenten tryter?
Du började med blåst södermalmsbo.

K Katthatt skrev:
Du började med blåst södermalmsbo.
Jag ifrågasatte väl om du verkligen var en fanatiker eller funderade på om du bara var en blåst södermalmsbo.
ÄR du en fanatiker?

K Katthatt skrev:
Du är hopplös.
Nej, jag inser att gräsbetare är effektivast på att omvandla det som växer på ängen till människoföda. Du vet kanske inte att havren till din havremjölk inte kan odlas på ängsmark?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
K
F fribygg skrev:
Jag ifrågasatte väl om du verkligen var en fanatiker eller funderade på om du bara var en blåst södermalmsbo.
ÄR du en fanatiker?
Ja båda är personangrepp och oväsentligt för en diskussion.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.