303 311 läst ·
3 238 svar
303k läst
3,2k svar
Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar
visade sig när jag loggade in på mellanskog..
Att det var fel karta jag fått av virkesköparen..
Så jag har kapat ca 4 Tim på någon annans fastighet..

hörde iallafall nyss att ersättning kommer jag få.. Då det var ett kommande jobb..
Så om någon dag har jag rätt underlag...
Att det var fel karta jag fått av virkesköparen..
Så jag har kapat ca 4 Tim på någon annans fastighet..
hörde iallafall nyss att ersättning kommer jag få.. Då det var ett kommande jobb..
Så om någon dag har jag rätt underlag...
Låter som en mardrömMaskintok skrev:
Misstag händer, skönt att du inte styrde in på fel fastighet med maskinMaskintok skrev:
Apropå att hamnat på fel fastighet. Svärfar hade nog så mycket tur som man kan ha. Han hade låtit ta ner 6-7 fullstora träd vid fritidshuset ett år, ungefär samtidigt hade en annan granne också tagit ner lite träd. Den andra grannen hade senare beställt stubbfräsning. Det är lite svårt att hitta i området och stubbfräskillen hade hittat in på svärfars tomt och lyckats fräsa bort tre stubbar innan han fattade att han var på fel tomt (det var på vintern och inga ute i fritidshusen).
Svärfar hade inte tänkt kosta på sig nån stubbfräsning - så han blev glad. Firman frågade t.o.m. om de kunde kompensera honom på nåt sätt, men han var nöjd som det var
Svärfar hade inte tänkt kosta på sig nån stubbfräsning - så han blev glad. Firman frågade t.o.m. om de kunde kompensera honom på nåt sätt, men han var nöjd som det var
Nån här som köpt såg på Maskinklippet.se ? De har ju bra priser på grejerna.
När jag chattade med dom ang fjädrarna till röjsågens koppling bemödade sej
killen t.o.m att sticka ut på lagret och mäta dimensioner på fjädrar i hyllan medan
jag väntade så det var ju imponerande service.
När jag chattade med dom ang fjädrarna till röjsågens koppling bemödade sej
killen t.o.m att sticka ut på lagret och mäta dimensioner på fjädrar i hyllan medan
jag väntade så det var ju imponerande service.
Ja, jag köpte min senaste såg där, funkade mycket bra och blev ordentligt mycket billigare än att köpa i lokal butikgalento skrev:
jag handlar alltid lokalt om det är sågar eller motorer..
aldrig nätet om jag vill ha den där extra lilla hjälpen eller garantin.
Jag var noga med att aldrig utföra något åt de som köpt annanstans..
som återförsäljare så har man ingen skyldighet att åtgärda maskinen förens att den säljande parten har avsagt sig eller att de misslyckats 3 gånger.. Sedan att man håller god ton och ändå åtgärdar maskinerna åt folk trots att de köpt på annan ort är bara bevis på att man som återförsäljare är hjälpsamma så långt det går...
Men jag skulle inte jämföra äpplen med päron...
Finns inte många saker som är gjorda enligt leverans service på de maskinerna ni köper på nätet...
som återförsäljare så har man ingen skyldighet att åtgärda maskinen förens att den säljande parten har avsagt sig eller att de misslyckats 3 gånger.. Sedan att man håller god ton och ändå åtgärdar maskinerna åt folk trots att de köpt på annan ort är bara bevis på att man som återförsäljare är hjälpsamma så långt det går...
Finns inte många saker som är gjorda enligt leverans service på de maskinerna ni köper på nätet...
Tja, det beror ju på om man tycker det är värt 1000kr+. Sedan ogillar jag att priserna i de lokala butikerna är förhandlingsbara, vilket innebär att jag som inte håller på att pruta eller känner affärsinnehavaren får ett mycket högre pris än andra. Då tycker jag det känns bättre med ett fast och lågt pris som man får se direkt på nätet istället för att fråga efter i butiken.Maskintok skrev:jag handlar alltid lokalt om det är sågar eller motorer..
Har alltid köpt maskiner lokalt tidigare så får väl se men är intressant att höra andras erfarenheter. Ska kolla priser mer på olika ställen , när jag köpte 445,an lokalt betalade jag 2500kr för den på ett ställe medan en annan ville ha 5700 för samma sågen. Eller så räknade säljaren på köpstället bort sej då det skulle vara nåt erbjudande 
och att de sällan följer leverans service?Kalle B skrev:
Tja, det beror ju på om man tycker det är värt 1000kr+. Sedan ogillar jag att priserna i de lokala butikerna är förhandlingsbara, vilket innebär att jag som inte håller på att pruta eller känner affärsinnehavaren får ett mycket högre pris än andra. Då tycker jag det känns bättre med ett fast och lågt pris som man får se direkt på nätet istället för att fråga efter i butiken.
samt att du i stort sätt alltid kan få samma pris eller lägre hos din lokala handlare..
hos mig så var 15% stående oavsett modeller eller vara.