kashieda kashieda skrev:
Beroende på din jordmån kan det vara vettigt att kvarna en del av grenarna - de ger sur kompost, perfekt för azalea, rhododendron och blåbär!
Har skogstomt med mycket blåbär!

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Maskintok skrev:
eller stoppa i sjö.. Som syre...
Blir bra fiske där då.. (y)
Har faktiskt en sjö som jag kan titta ut på från vardagsrummet! Östersjön eller man kan kalla den Ålands hav också!

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
O Oaken skrev:
Har faktiskt en sjö som jag kan titta ut på från vardagsrummet! Östersjön eller man kan kalla den Ålands hav också!
skrev sjö.. Inte soptipp.. ;)

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Tog ner några björkar till vedförsörjningen idag. Inser att jag har en del röjning i en björktätning att göra också, men det hinns nog inte med innan saven stiger.

Nåja, det kommer fler år då man också ska elda.

P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tog ner några björkar till vedförsörjningen idag. Inser att jag har en del röjning i en björktätning att göra också, men det hinns nog inte med innan saven stiger.

Nåja, det kommer fler år då man också ska elda.
syrfäll.
så är det lugnare...

• Gilla
Raws89 och 1 till
  • Laddar…
Ja, har bara inte så mycket tid att vara på landet i fred på våren och försommaren, så blir inte så mycket gjort då. Å andra sidan föredrar jag att gå med röjsågen när det inte är snö.

Jävla latmask med en massa ursäkter är vad man är!

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
P
Ja, har bara inte så mycket tid att vara på landet i fred på våren och försommaren, så blir inte så mycket gjort då. Å andra sidan föredrar jag att gå med röjsågen när det inte är snö.

Jag tycker syrfällning är lämpligt när jag har dåligt med tid..
fäller runt mars april och fram till att löven är helt utslagna..
Så sköter det sig självt sen...

O Oaken skrev:
närmsta bondes rishög så blir han glad!
Lite nyfiken på varför han blir glad. I min värld eldas den typen av rishögar upp när det passar och lite extra ris mer eller mindre kvittar. Men din bonde kanske flisar det eller nåt?

Alfredo Alfredo skrev:
Lite nyfiken på varför han blir glad. I min värld eldas den typen av rishögar upp när det passar och lite extra ris mer eller mindre kvittar. Men din bonde kanske flisar det eller nåt?
Han är även skogsägare och flisar när högen är tillräckligt stor. Sen stoppar han in flisen i en lada, sen tar han traktorn och lassar in en skopa flis i taget in i hans värmepanna.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Du är i gott sällskap;)

Jag gör tvärtom... hittar på ursäkter för att kunna vara i skogen istället för allt man borde göra

• Haha
  • Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
Majgårdarna
Blev lite huggning i helgen. Fantastiskt väder!
Fin Björk ved.

• Motorsåg på fälld björkved vid snötäckt landskap med sjö och solnedgång i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Norrtull och 3 till
  • Laddar…
P
Majgårdarna Andreas_Hansson skrev:
Blev lite huggning i helgen. Fantastiskt väder!
Fin Björk ved.
En 550XP..?

Majgårdarna
Maskintok skrev:
En 550XP..?
Japp. Jäkligt nöjd med den (y)

• Gilla
1
  • Laddar…
galento
Strålande sol här också så jag var ute med röjsågen några timmar och fick testa
kopplingen en del och det funkade bra , var gött att svettas lite ( kan ju behövas :crysmile: )

• Gilla
Riddarn 115 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.