Måste vara en AI-bild. Så där rena sågar existerar bara i stihlbutiken. 😂

• Haha
  • Gilla
cpalm och 11 till
  • Laddar…
Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Min Stihl ser då ut sådär... tänker fortsätta att ha den så fin... men den används bara till finsågning... dom blir inte så fula om man kör alkylat samt om dom inte läcker olja nånstans.

• Gilla
Byggsnyggen och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Finsåg för kapning. 😇😉🤠

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Min Stihl ser då ut sådär... tänker fortsätta att ha den så fin... men den används bara till finsågning... dom blir inte så fula om man kör alkylat samt om dom inte läcker olja nånstans.
Pics or it didn't happen!!!

Cheesen Cheesen skrev:
men den används bara till finsågning
Finsågning var ett nytt ord för mig i motorsågssammanhang. 😱 Fäller man bara ädelträ(d) då tro? 🤔

• Gilla
  • Haha
mulle77 och 2 till
  • Laddar…
Skämt å sido är den nog närmare tio år, men går inte så många timmar per år. Det är mest husbehovsved. Och som sagt, läcker den inte blir den inte oljig av sig själv.

Dock har den pimpats med ett fint mönster av röda prickar. Det blir lätt så när man rödmålar bodar med panel utan lock.

Alfredo SAOB skrev:
Finsågning
Att stå i shorts och foppatofflor på vedbacken och kapa ved i höfthöjd samtidigt som man lyssnar på P1 och dricker rosévin.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Rönnerdahl och 5 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Och som sagt, läcker den inte blir den inte oljig av sig själv.
Jag tycker nog oljigt sågspånskladd brukar kleta fast lite överallt. Men nog om det, inget fel att hålla sina prylar i gott skick. Även mina sågar får en omgång med blåspistolen då och då.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
stå i shorts och foppatofflor på vedbacken
För eventuellt humorbefriade: nej, det varken gör eller rekommenderar jag.

• Haha
Mrs November och 2 till
  • Laddar…
Att stå i shorts och foppatofflor på vedbacken och kapa ved i höfthöjd samtidigt som man lyssnar på P1 och dricker rosévin.
Byter vi tantdrickat mot något drickbart och kanalen mot P4 känns det otäckt välbekant. 😱 Men f-n vad jag hatar bös i tofflorna! 🤬

• Haha
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
En parodi är en parodi.

• Gilla
Mrs November
  • Laddar…
N
För eventuellt humorbefriade: nej, det varken gör eller rekommenderar jag.
Det bodde en tid en kvinna här i byn som brukade stå o såga ved iklädd bikini. Har ingen aning om det fanns någon dricka inblandat.
Nej hon sågade inte ihjäl sig medans hon bodde här i byn.

• Wow
Mrs November
  • Laddar…
Borde för övrigt skaffa en kran till timmersläpet. Att baxa tremetersstockar för hand känns bara dumt, även när de är små.
Glöm kran/vinsch, vi tog bort den för det fungerade inte på så lätt vagn. De på bilden är lättare att hantera med lyftsax.
En ATV drar en vagn lastad med stockar genom skogen, utan kran eller vinsch, hanterad med lyftsax.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Finsågning var ett nytt ord för mig i motorsågssammanhang. 😱 Fäller man bara ädelträ(d) då tro? 🤔
Har mest snickrat med min... Senaste större projektet var ny trall till bryggan i stugan. Brygga med ny trall, motorsåg och två båtar vid en sjö, omgiven av grus och växtlighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.