273 331 läst ·
2 949 svar
273k läst
2,9k svar
Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar
Japp, hanterar bara kaminved till tre fastigheter och i år blev "skörden" bara pinnaved, men ett tjugotal kbm torr sedan tidigare finns eldningsbar. Men har blivit förvarnad om röj/gallringslöv i höst.H he-peter skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gillar att elda med gran. Funkar bra i vår kamin. Ger bra med glödbädd som håller sig länge. Sen får man blanda in någon pinne hårdare löv då och då. Har oxel och bok.Norrtull skrev:
Hur är det med asp? Bara hört bra saker.
Asp är enkelt att hantera och lätt att elda men har lågt energivärde.H he-peter skrev:
Ja den borde räcka tre vintrar iallafall . Så om hälsan vill så får det bli avverkning avH he-peter skrev:
virke att sälja i första hand och det kommer säkert bli lite mer ved på kuppen 😆
Har köpt en gammal fyrhjuling nu men det blir nog traktorerna som får jobba skulle
jag tro.
Kändes lite surt av allt regnande och all elvärme är avslagen så tände säsongens
första brasa i köksspisen i morse och tog en fika till sprakandet och värmen av
veden 😀 Har inte ångrat en dag att jag tog pension faktiskt 😉
första brasa i köksspisen i morse och tog en fika till sprakandet och värmen av
veden 😀 Har inte ångrat en dag att jag tog pension faktiskt 😉
F fribygg skrev:
Ja vi som är pensionärer och mår bra och har att göra hemma lever ett lyxigt liv, jag tog pension när jag var 61år har haft fullt upp i skogen meg gallring och plantering på våren.galento skrev:
Man har bara ett liv och man använder det på bästa sätt👍galento skrev:
Jag trappade ned tidigare, lite ledigt och lite uppdrag, hade uppdrag när covid kom och fick påverkan för mina uppdrag. Man ville jag skulle "ta det lite lugnt" och köra på halvfart, men så är jag ju inte.😉
Så jag varvade ned helt och lyckades bra, idag får dagen bli vad som jag känner för.