111 881 läst ·
1 322 svar
112k läst
1,3k svar
Vedrök dödar ca 700 personer om året!
Jag har sett några fall där barn som aldrig fick göra någonting för att allt ansågs vara för farligt har blivit fullkomligt livsfarliga vuxna. Rena kamikazepiloterna. För att de aldrig lärde sig att identifiera och undvika risker.
Ja, de brukar få kämpa med körkort men får ju det oftast till sist.H heimlaga skrev:
Sen, börjar det...
Den delen kan man ju absolut fundera över.Alfredo skrev:
Personligen tycker jag ju att det borde räkna som förtida död om man dör före 25 års ålder också.
Men jag vet inte varför dom sorteras bort ur begreppet.
Det enda jag kan tänka mig som orsak till att göra det är att om man dör före 25 års ålder så är det inte i samma grad pga livsstil, föroreningar eller liknande utan betydligt mer akuta förlopp. typ olyckor, akuta sjukdomar och liknande.
Men jag vet inte och jag håller med dig. Det känns spontant inte vettigt att räkna bort de före 25 års ålder från förtida dödsfall.
"Har inte man bröd äter man limpa"
Hampus Furuhjelm, den förhatlige "greven i Öja" som väl egentligen satt på Tottesund i Maxmo men hade besittningar också i Öja.
Citatet enligt min farmorsmor som växte upp i Öja i slutet på 1800-talet.
Hampus Furuhjelm, den förhatlige "greven i Öja" som väl egentligen satt på Tottesund i Maxmo men hade besittningar också i Öja.
Citatet enligt min farmorsmor som växte upp i Öja i slutet på 1800-talet.
Samma då som nu. Trumps påstådda stormningsuppmaning av Kapitolium, är ett bra exempel där ett fantasifullt hopklipp/skröna/sägen blev en "sanning" många gick på.E Eld skrev:
Men Trump och Marie har lite att göra med vedeldning. Åtminstone i Svenska villaområden.😁
va inte du med så är det ju jättesvårt att hitta någon så här långt efter som kan vittna om vad som egentligen sades under revolutionen från hovetE Eld skrev:
definitivt inte tillförlitliga som vände kappan efter vinden för att få behålla huvudet
Där tror jag att du har lite fel...Intet skrev: