Snart 71. Och hyfsat kry...

Men märkbart fler av kända som faller ifrån😞

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Bara trådtiteln får mig att ana att det antingen är någon nitisk insnöad miljömupp som startat den. Eller någon som bara vill provocera

• Gilla
Saelen och 1 till
  • Laddar…
Vi får väl se om TS dyker upp med nåt nytt.

• Gilla
Solhemsgatan
  • Laddar…
Karrock
H Hybro skrev:
Vi får väl se om TS dyker upp med nåt nytt.
Kan inte du lägga upp en bild på din fina skorsten så länge?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nu igen?

Förslag till TS.

Skriv nåt om att Fortum planerar bygga pumpkraftverk och kommer förstöra en hel byggd, samt vatten från norra Värmland ned till Vänern.
Var nyss på ett möte.

Alltså. Vatten pumpas mellan två täkter och blir s a s förorenat av husmus, e t c.
Med typ 5 års mellanrum ska allt detta vatten skickas ut i befintligt vattendrag enligt ovan.

Allt detta gör Fortum för att tjäna pengar.
Byter strax elbolag.

Redigerat:
Jag har varit vedeldare i 20 år. Med vedpanna och öppen spis. Saknar verkligen det. Och den goda värmen.

• Gilla
lunqur
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hur många fler skulle dö av vedrök om vi inte hade vatten att släcka bränder med?
Det är svårt att beräkna, men en långt mer skrämmande fakta är att hälften av alla män dör före den förväntade genomsnittliga livslängden.... av många olika orsaker.

• Haha
Eld
  • Laddar…
lasselätt lasselätt skrev:
Det är svårt att beräkna, men en långt mer skrämmande fakta är att hälften av alla män dör före den förväntade genomsnittliga livslängden.... av många olika orsaker.
Ja, usch så läskigt. En tröst är att det är jämställt, hälften av alla kvinnor dör också innan de uppnått medellivslängden för kvinnor.

• Haha
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det där gjorde ont, jag blir 70 i januari och mår bättre än när jag var 50! 😮

Men som tur är har du fel:
Medellivslängden för män i Sverige är 82,3 år. För kvinnor är den 85,4, vilket är 3,1 år mer än för män.
Den stiger dessutom för varje år.
De sista åren är ofta inte mycket att hurra för, lika intressant är måttet Hälsojusterad förväntad livslängd alltså hur gammal man kan antas bli med rimligt god hälsa i behåll. För närvarande cirka 72 år i Sverige.

H Hybro skrev:
Alltså. Vatten pumpas mellan två täkter och blir s a s förorenat av husmus, e t c.
Jag har problem med ett trasigt avloppsrör det medför också en förorening men i mitt fall har jag problem med råttor och det skulle jag tycka är värre än "husmus".

• Haha
karlmb
  • Laddar…
lasselätt lasselätt skrev:
Det är verkligen skrämmande fakta. Det finns dock glädjeämnen - jag vet en man med en sådan enastående fysik att han, kort före sin död, ännu var i livet.

• Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Solhemsgatan Solhemsgatan skrev:
Jag har varit vedeldare i 20 år. Med vedpanna och öppen spis. Saknar verkligen det. Och den goda värmen.
Med din bostadsort hade jag dessutom oroat mig mer för att hitta tunnor i trädgården😳.

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Med din bostadsort hade jag dessutom oroat mig mer för att hitta tunnor i trädgården😳.
Ja det får tyvärr alltid denna ort dras med.
Nu är jag dock ganska nyinflyttad på orten.

Solhemsgatan Solhemsgatan skrev:
Ja det får tyvärr alltid denna ort dras med.
Nu är jag dock ganska nyinflyttad på orten.
Just därför...

Karrock
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Ja, usch så läskigt. En tröst är att det är jämställt, hälften av alla kvinnor dör också innan de uppnått medellivslängden för kvinnor.
På temat lögn, förbannad lögn etc. Så dör färre än hälften före medellivslängd.

Exakt hälften dör dock före medianlivslängd.

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.