102 425 läst ·
1 187 svar
102k läst
1,2k svar
Vedrök dödar ca 700 personer om året!
Bara trådtiteln får mig att ana att det antingen är någon nitisk insnöad miljömupp som startat den. Eller någon som bara vill provocera
Nu igen?
Förslag till TS.
Skriv nåt om att Fortum planerar bygga pumpkraftverk och kommer förstöra en hel byggd, samt vatten från norra Värmland ned till Vänern.
Var nyss på ett möte.
Alltså. Vatten pumpas mellan två täkter och blir s a s förorenat av husmus, e t c.
Med typ 5 års mellanrum ska allt detta vatten skickas ut i befintligt vattendrag enligt ovan.
Allt detta gör Fortum för att tjäna pengar.
Byter strax elbolag.
Förslag till TS.
Skriv nåt om att Fortum planerar bygga pumpkraftverk och kommer förstöra en hel byggd, samt vatten från norra Värmland ned till Vänern.
Var nyss på ett möte.
Alltså. Vatten pumpas mellan två täkter och blir s a s förorenat av husmus, e t c.
Med typ 5 års mellanrum ska allt detta vatten skickas ut i befintligt vattendrag enligt ovan.
Allt detta gör Fortum för att tjäna pengar.
Byter strax elbolag.
Redigerat:
Jag har varit vedeldare i 20 år. Med vedpanna och öppen spis. Saknar verkligen det. Och den goda värmen.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 086 inlägg
Ja, usch så läskigt. En tröst är att det är jämställt, hälften av alla kvinnor dör också innan de uppnått medellivslängden för kvinnor.lasselätt skrev:
De sista åren är ofta inte mycket att hurra för, lika intressant är måttet Hälsojusterad förväntad livslängd alltså hur gammal man kan antas bli med rimligt god hälsa i behåll. För närvarande cirka 72 år i Sverige.D Dilato skrev:
Det är verkligen skrämmande fakta. Det finns dock glädjeämnen - jag vet en man med en sådan enastående fysik att han, kort före sin död, ännu var i livet.lasselätt skrev:
Medlem
· Halland
· 4 433 inlägg
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 885 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 885 inlägg