102 400 läst ·
1 187 svar
102k läst
1,2k svar
Vedrök dödar ca 700 personer om året!
Det fina är att du inte behöver spekulera. Annars blir det som tobaksbolagen som länge hävdade att rökning inte kunde bevisas vara skadligt. Tror du fortfarande på det?K karlmb skrev:
Tyvärr är det många i den här tråden som tror att rökens farlighet bara är en konspiration iscensatt av myndigheterna för att få folk att förbruka mer el.M Mathias Sigtuna skrev:
Jag kan sysselsätta dej (eller nån annan) med vedstapling eller förpackning av ved i nätsäck om det är så, ett enkelt okomplicerat arbete med liten skaderisk.Alfredo skrev:
Om DU är kapabel att kapa ved, klyva och elda borde du kunna sysselsätta dej själv och inte ha så stor risk att drabbas av psykisk ohälsa.
Jag är nog lika tveksam, men för att hindra lindrig psykisk ohälsa skulle jag tro att att det är bra att ha en meningsfull fysisk sysselsättning.S steffo_b skrev:
Det dör ca 90 000 varje år i detta land av olika anledningar, så jag bryr mig inte så mycket om dessa 700, utan kommer att elda i min braskamin i fortsättningen också, bor på landet med få grannar, visst ja, dom eldar också, men jag känner inte av det. Kanske ska anmäla grannen för sitt os 😂😂
Redigerat:
Eller så säljer vi dubbelt så mycket här, slipper import av ved och minskar därmed internationella lastbils och båt transporter med de partikelutsläpp som sånna medför.J Jansson69 skrev:
Friska företagsamma ungar krattar ihop lövhögar och bränner löv mot betalning såhär års.M Mathias Sigtuna skrev:
Finge ungdomen köra komposterbart från villaägare till de kommunala ÅVC erna utan trafiktillstånd och tippavgifter med sina A-traktorer vore det ett alternativ.