29 946 läst ·
76 svar
30k läst
76 svar
Vattenskada vid inflyttning
A andost skrev:Köparens hemförsäkring täcker inte befintliga skador dvs sådant som redan är skadat vid inflyttning. Så det här måste gå på säljarens hemförsäkring. Jag skulle pressa säljarna ORDENTLIGT på allt som inte är rätt som kommit upp i tråden och kräva avdrag på priset. Mäklaren har också ett jobb att göra här för att se till att säljaren gör rätt för sig.
Se till att alla överenskommelser görs skriftligen som tillägg till köpekontraktet. Detta skall mäklaren sköta.
Jag menar att hemförsäkringen täcker en stor del av advokatkostnaden ( beror på vilken du har)A andost skrev:Köparens hemförsäkring täcker inte befintliga skador dvs sådant som redan är skadat vid inflyttning. Så det här måste gå på säljarens hemförsäkring. Jag skulle pressa säljarna ORDENTLIGT på allt som inte är rätt som kommit upp i tråden och kräva avdrag på priset. Mäklaren har också ett jobb att göra här för att se till att säljaren gör rätt för sig.
Se till att alla överenskommelser görs skriftligen som tillägg till köpekontraktet. Detta skall mäklaren sköta.
A andost skrev:Köparens hemförsäkring täcker inte befintliga skador dvs sådant som redan är skadat vid inflyttning. Så det här måste gå på säljarens hemförsäkring. Jag skulle pressa säljarna ORDENTLIGT på allt som inte är rätt som kommit upp i tråden och kräva avdrag på priset. Mäklaren har också ett jobb att göra här för att se till att säljaren gör rätt för sig.
Medlem
· Stockholms län
· 640 inlägg
”Försäljningen har skett privat mellan mig och säljare. Inga andra budgivare har varit inblandade utan det är jag och säljare som kommit överens om ett pris.”P Peder Andersson skrev:
Ni har alltså köpt fastigheten för klart under? marknadsvärdet och nu har det uppdagats en iof allvarlig skada. Varför ville ni köpa just denna fastighet? Bra läge?
Redigerat:
Klicka här för att svara