H HJ-C skrev:
Det tänkte jag mig också ett tag men det är ju besiktningsmannen som skrivit att badrummet ligger utanför JFB.
Det ena utesluter inte det andra. Min kommentar rörde dock mest "jordfelsbrytaren är helt orörd ser exakt likadan ut sen vi lämnade fastigheten som den gör nu det är en modell äldre med skruv säkringar.".

Jo men med tanke på att det verkar som han (troligen) missuppfattat vad det är för brunn som finns, så kanske han har missat mer.

Men som jag skrev, det är nästan svårare att koppka in badrummet förbi jordfelsbrytaren än att göra rätt. Men det skulle ju kunna vara en fuliong om det finns något elfel i badrummet som löser ut jordfelsbrytaren, och så kopplar de om i centralen istället för att fixa felet.

H hempularen skrev:
Jo men med tanke på att det verkar som han (troligen) missuppfattat vad det är för brunn som finns, så kanske han har missat mer.

Men som jag skrev, det är nästan svårare att koppka in badrummet förbi jordfelsbrytaren än att göra rätt. Men det skulle ju kunna vara en fuliong om det finns något elfel i badrummet som löser ut jordfelsbrytaren, och så kopplar de om i centralen istället för att fixa felet.

• IMG_8706.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det ena utesluter inte det andra. Min kommentar rörde dock mest "jordfelsbrytaren är helt orörd ser exakt likadan ut sen vi lämnade fastigheten som den gör nu det är en modell äldre med skruv säkringar.".

• IMG_8706.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_8711.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_8710.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_8709.jpeg
    Skapa konto
  • Ledsen
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
S Sebastian Aldheden skrev:
Innan hade vi duschväggar som den gick in genom ett hål i dem. Nu har vi inga duschväggar. Och jag o sambon påpekade detta 3 gånger det fixar vi sa han men icke.

Ok, han har uppenbarligen mycket riktigt lagt badrummet utanför JFB:n.
Händer detsamma om du trycker på den röda "FRÅN" på centralen också? Isf har han ju dessutom kopplat förbi hela huvudbrytaren, som vi ju diskuterade lite innan.

Inte för att det skulle göra så stor skillnad, det är ju skandal redan som det är. Mest nyfiken på hur klantig han varit.
Åt skogen är det ju oavsett.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Allt släcks förutom lampan i köket och badrummet. Förut slockna allt men inte nu röda knappen då e allt släckt..

Farstatjej90
Det ser helt sjukt slarvigt ut. Det är "hantverkare" som gjort detta , det syns tydligt...

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag tror dessa försäkringsärenden är rena drömmen för oseriösa hantverkare
Man tar jobbet, kan fakturera rejält, säljer jobbet till Spliffen&Jannes Bygg AB. Tar 30% rakt ner i fickan för några telefonsamtal...
Plus man får betalt utan något problem. Försäkringsbolaget hänvisar kunden till hantverkaren. Problem solved...
Min erfarenhet är att försäkringsbolag inte accepterar offerter med för höga priser.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Farstatjej90
S Sebastian Aldheden skrev:
Primum bygg sundsvall
Det ser ju ut att vara goda nyheter, finns pengar att hämta kanske. I alla fall varit igång sen 2015. Borde gå att ställa till svars.

Fairlane
Primus Bygg har inte behörighet att koppla el, så det kan ju vara intressant att se vad de svarat på vem som gjort eljobbet.

Sen är det inte ett eluttag du har fått monterat utan en kopplingsdosa. Här överlåter jag till mer kunniga skribenter om det är ok eller inte med fast anslutning i kopplingsdosa utan jordfelsbrytare i ett nytt badrum.

Rent allmänt ser det väl ut som att de kanske inte har stenkoll på allt.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
BirgitS
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag tror dessa försäkringsärenden är rena drömmen för oseriösa hantverkare
Man tar jobbet, kan fakturera rejält, säljer jobbet till Spliffen&Jannes Bygg AB. Tar 30% rakt ner i fickan för några telefonsamtal...
Plus man får betalt utan något problem. Försäkringsbolaget hänvisar kunden till hantverkaren. Problem solved...
Uppgivet företag har 9 anställda, och i förhållande till omsättningen går det varken med onormalt mycket vinst eller har onormalt mycket utdelning.
https://www.allabolag.se/bokslut/primum-bygg-entreprenad-ab/sörberge/byggmästare/2KG56T7I5YDDT

janwide
Du nämner både stambyte och vattenskada. Beror denna renovering enbart på vattenskadan? Och vad var det för sorts vattenskada?
Oavsett så ska du inte betala något innan jobbet är korrekt utfört.

janwide janwide skrev:
Du nämner både stambyte och vattenskada. Beror denna renovering enbart på vattenskadan? Och vad var det för sorts vattenskada?
Oavsett så ska du inte betala något innan jobbet är korrekt utfört.
Stambytet var för 15 år sen. Vatten skadan är från badrummet och runnit
Ut till andra delar av lägenheten tvättmaskin som
Orsakade de. Jo de e bara självrisken ja ska dega men börjar tappa
De får aldrig
Flytta hem gått mer än 8 månader sen vi
Bodde hemma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.