Düsseldorff
BirgitS BirgitS skrev:
Det är nog rätt meningslöst, för jag tror att de bara skriver tillbaks att arbetet kan reklameras eftersom det är inom reklamationstiden och därmed inte en försäkringsfråga.
Det beror nog på. Jag skulle aldrig acceptera att vi (jag är chefsjurist på ett försäkringsbolag) löste en kunds skadeärende på detta undermåliga sätt. Jag hade sett till att byta hantverkare och göra jobbet ordentligt.

• Gilla
  • Älska
UffePlåtis och 9 till
  • Laddar…
S Sebastian Aldheden skrev:
Och vart skulle dem sätta den personskyddsaoutomaten?
I elcentralen vanligen.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
R Rowah skrev:
I elcentralen vanligen.
I källaren på byggnaden då eller? För något sånt sitter inte innan för min dörr.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ring din handläggare och beskriv hela skiten. Skicka in besiktningsprotokollet.
Har ja gjort redan dem säger bara att det e reklamations jobb och jag ska driva detta mot byggarn själv. Plus att vi blir utan boende nu 26juni och byggarn vägrar stå för boende som han ska göra enligt vad som sägs?

BirgitS
Det beror nog på. Jag skulle aldrig acceptera att vi (jag är chefsjurist på ett försäkringsbolag) löste en kunds skadeärende på detta undermåliga sätt. Jag hade sett till att byta hantverkare och göra jobbet ordentligt.
Är det inte så att försäkringsbolaget har vidareförmedlat ett företag och att avtalet är mellan TS och företaget, dvs. försäkringsbolaget har inte något ansvar för hur arbetet görs?
Jag har fått det intrycket dels själv och dels i andra trådar.

Däremot borde ju FB sluta vidareförmedla just det företaget.

Düsseldorff
BirgitS BirgitS skrev:
Är det inte så att försäkringsbolaget har vidareförmedlat ett företag och att avtalet är mellan TS och företaget, dvs. försäkringsbolaget har inte något ansvar för hur arbetet görs?
Jag har fått det intrycket dels själv och dels i andra trådar.

Däremot borde ju FB sluta vidareförmedla just det företaget.
Ja, det stämmer. Men försäkringsbolaget har ett åtagande att åtgärda skadan. Det är ju det som är hela poängen med en försäkring. Om mitt bolag ger i uppdrag åt hantverkare att fixa en skada så förutsätter jag att de gör det. Vid mindre fel så är det en fråga mellan kund och hantverkare. Men när hela jobbet verkar vara åt pipan så bör försäkringsbolaget träda in och säga till hantverkarna att det var inte det här vi beställde.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Tvättmaskin är ju inte kopplad till golvbrunnen så ja kan inte använda tvättmaskinen. Är det okej med 35mm utlopp?
Vart är den kopplad då?

BirgitS
Ja, det stämmer. Men försäkringsbolaget har ett åtagande att åtgärda skadan. Det är ju det som är hela poängen med en försäkring. Om mitt bolag ger i uppdrag åt hantverkare att fixa en skada så förutsätter jag att de gör det. Vid mindre fel så är det en fråga mellan kund och hantverkare. Men när hela jobbet verkar vara åt pipan så bör försäkringsbolaget träda in och säga till hantverkarna att det var inte det här vi beställde.
Låter ju utmärkt, men detta är ju inte den enda tråden där det inte verkar fungera så.

I källaren på byggnaden då eller? För något sånt sitter inte innan för min dörr.
Foto på elcentralen?

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Vart är den kopplad då?
Slangen för utlöpnde vatten när man tvättar har dem bara virat upp på baksidan av tvättmaskin så lägger jag ut den blir det översämmning i badrummet

Düsseldorff
BirgitS BirgitS skrev:
Låter ju utmärkt, men detta är ju inte den enda tråden där det inte verkar fungera så.
Nej, tyvärr. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det utöver att jag gör allt jag kan för att mitt bolag ska fullfölja sina kundåtaganden.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Hur var det innan?

Foto på elcentralen?
Nä inte nu men besiktningsmannen har ju gått igenom det dära och inget e gjort på jordfelsbrytaren. Och det e det ända jag har i lägenheten med skruvsäkringar på och avstänging och på stägning för strömmen.

Hur var det innan?
Det var kopplat på jordfelsbrytaren när man slog av den stängdes hela lägenheten ner men nu när dem flyttat uttaget i badrummet och dragit ny kabel och borrat hål genom väggen ut i hallen och gjort ett nytt hål där strömmen går in där hängde en tavla förut inget anslutande där.

Det var kopplat på jordfelsbrytaren när man slog av den stängdes hela lägenheten ner men nu när dem flyttat uttaget i badrummet och dragit ny kabel och borrat hål genom väggen ut i hallen och gjort ett nytt hål där strömmen går in där hängde en tavla förut inget anslutande där.
Tänkte på tvättmaskinen...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.