Farstatjej90
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det beror nog på. Jag skulle aldrig acceptera att vi (jag är chefsjurist på ett försäkringsbolag) löste en kunds skadeärende på detta undermåliga sätt. Jag hade sett till att byta hantverkare och göra jobbet ordentligt.
Förra veckan var du domare. Du verkar ju kunnig och du behöver ju inte vara ärlig men om du hänvisar till det kunde du ju hålla koll på vilket det är.

• Haha
  • Gilla
Salvaryd och 2 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Tänkte på tvättmaskinen...
Innan hade vi duschväggar som den gick in genom ett hål i dem. Nu har vi inga duschväggar. Och jag o sambon påpekade detta 3 gånger det fixar vi sa han men icke.

Farstatjej90
BirgitS BirgitS skrev:
Låter ju utmärkt, men detta är ju inte den enda tråden där det inte verkar fungera så.
Jag tror dessa försäkringsärenden är rena drömmen för oseriösa hantverkare
Man tar jobbet, kan fakturera rejält, säljer jobbet till Spliffen&Jannes Bygg AB. Tar 30% rakt ner i fickan för några telefonsamtal...
Plus man får betalt utan något problem. Försäkringsbolaget hänvisar kunden till hantverkaren. Problem solved...

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Lägg upp en bild av elcentralen. Jag vidhåller att det låter hel orimligt att de skulle lyckats koppla in badrummet före jordfelsbrytaren. Det är ganska svårt att göra en sådan koppling. Mycket enklare att göra rätt. Så därför hoppas jag at det är någon form av missförstånd.

Men här var en tråd för en del år sedan där en fuskande badrumsfirma hade lagt golvvärme och av okunnighet (troligen) kapat kabeln. Sedan när de kopplade på strömmen så löste jordfelsbrytaren. Då kopplade de om, förbi jordfelsbrytaren. Med resultat att den boende fick en rejäl stöt vid duschning. Exakt hur felet såg ut fick vi aldrig veta i tråden. Men där hade alltså hantverkaren först kopplat rätt, men för att dölja fusket med golvärmen kopplat om i centralen.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Düsseldorff
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Förra veckan var du domare. Du verkar ju kunnig och du behöver ju inte vara ärlig men om du hänvisar till det kunde du ju hålla koll på vilket det är.
Förra veckan? Det var ganska många år sedan jag var domare. Jag har jobbat på försäkringsbolag de senaste sju åren. Men innan det var jag domare.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Förra veckan? Det var ganska många år sedan jag var domare. Jag har jobbat på försäkringsbolag de senaste sju åren. Men innan det var jag domare.
Jag måste ha uttryckt mig otydligt i nån annan tråd. Det var inte min avsikt.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Jag tror dessa försäkringsärenden är rena drömmen för oseriösa hantverkare
Man tar jobbet, kan fakturera rejält, säljer jobbet till Spliffen&Jannes Bygg AB. Tar 30% rakt ner i fickan för några telefonsamtal...
Plus man får betalt utan något problem. Försäkringsbolaget hänvisar kunden till hantverkaren. Problem solved...
Ja det e ju olika firmor som varit där som han lejt det vet jag och fårt bekräftat.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Lägg upp en bild av elcentralen. Jag vidhåller att det låter hel orimligt att de skulle lyckats koppla in badrummet före jordfelsbrytaren. Det är ganska svårt att göra en sådan koppling. Mycket enklare att göra rätt. Så därför hoppas jag at det är någon form av missförstånd.

Men här var en tråd för en del år sedan där en fuskande badrumsfirma hade lagt golvvärme och av okunnighet (troligen) kapat kabeln. Sedan när de kopplade på strömmen så löste jordfelsbrytaren. Då kopplade de om, förbi jordfelsbrytaren. Med resultat att den boende fick en rejäl stöt vid duschning. Exakt hur felet såg ut fick vi aldrig veta i tråden. Men där hade alltså hantverkaren först kopplat rätt, men för att dölja fusket med golvärmen kopplat om i centralen.
Förstår vad du menar men jordfelsbrytaren är helt orörd ser exakt likadan ut sen vi lämnade fastigheten som den gör nu det är en modell äldre med skruv säkringar.

Men jordfelsbrytaren är ju knappast något med skruvsäkringar?

• Gilla
Camsun och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Du ska få en bild sen

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det kan vara så att elcentralen kallas för jordfelsbrytare av TS.

Alfredo Alfredo skrev:
Det är nog väldigt svårt för många av oss att beskriva för en fackman, detta oavsett vilken.
Alfredos synpunkt är mitt i prick.
Vi är emotionellt laddade vid ett problem,vi går igång....försöker beskriva vad vi tycker självklart för någon annan men vi är inte så lyhörda, tycker att mottagaren självklart ska förstå och själv vill man ju sk ihop det .

• Älska
Norgus
  • Laddar…
Farstatjej90
Jag med kompis. Jag med.

Düsseldorff
Jag med kompis. Jag med.
Jag hänger inte med. Jobbar du på försäkringsbolag? Eller i domstol?

Alfredo Alfredo skrev:
Det tänkte jag mig också ett tag men det är ju besiktningsmannen som skrivit att badrummet ligger utanför JFB.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.