26 118 läst ·
123 svar
26k läst
123 svar
Vattenskada nytt badrum
Det ska både gå en tvättmaskin pluss dusch i det avloppet med den dimension. Plus att tvättmaskinen har dem inte anslutit till brunnen så om man ska köra den nu kommer allt vatten spruta ut i badrummet och sen ut i hallen.Düsseldorff skrev:
Dem har lyft upp det när dem flytspacklat och nu kan dem inte få tbx köket för det är höjdskillnad på dem 3 sista bitarna… jaa men då måste man ju riva badrummet och göra om det.Düsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 115 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 115 inlägg
Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med.S Sebastian Aldheden skrev:
Men det låter kanske inte som att du råkat ut för de skickligaste hantverkarna här i världen.
Det låter ju onekligen fel, även om inte jag heller hänger med helt 100.S Sebastian Aldheden skrev:Hej det är nytt uttag i badrummet det gammla som var kopplat på jordfällsbrytarn är borta och dem har gjort ett helt nytt och skarvat med trådar så kontakten till tvättmaskin finns inte längre. Sen har dem gjort egen dragning efter väggen synligt och ut i hallen sen in i väggen nytt hål ny anslutning som aldrig funnits förut för där hade vi en tavla innan och då har dem kopplat bort den från jordfällsbrytarn så det är full körning i badrumt och tvättmaskin när jag bryter strömmen i lägenheten.
Vad säger hantverkaren om det?
Nånting låter helt klart fel här.
Dock är du lite otydlig i dina beskrivningar och hoppar mellan fel så vi som inte varit med på hela resan har väldigt svårt att hänga med exakt hur / vad som är fel.
För att få ännu mer hjälp / stöd skulle du nog tjäna på att punkta upp felen samt bifoga bilder på samtliga felen. Tex elen låter helt osannorlikt märkligt. Men med några bra bilder på elcentralen så skulle fler kunna se exakt om / vad som som är fel och hur det verkligen är kopplat.
Hittils tolkar jag det som:
1. El som är felkopplad
2. Oklart om tätskiktet är korrekt
3. Felaktig golvbrunn.
4. Bomljud i golv / väggar.
5. Kök som ej går att montera tillbaka.
6. Ytterligare fel ?
Om du nu har haft en egen besiktningsman på plats så borde du ju kunna få en rapport av honom och lägga upp här tex ?
Dock är du lite otydlig i dina beskrivningar och hoppar mellan fel så vi som inte varit med på hela resan har väldigt svårt att hänga med exakt hur / vad som är fel.
För att få ännu mer hjälp / stöd skulle du nog tjäna på att punkta upp felen samt bifoga bilder på samtliga felen. Tex elen låter helt osannorlikt märkligt. Men med några bra bilder på elcentralen så skulle fler kunna se exakt om / vad som som är fel och hur det verkligen är kopplat.
1. El som är felkopplad
3. Felaktig golvbrunn.
6. Ytterligare fel ?
Om du nu har haft en egen besiktningsman på plats så borde du ju kunna få en rapport av honom och lägga upp här tex ?
R Rowah skrev:Nånting låter helt klart fel här.
1. El som är felkopplad
3. Felaktig golvbrunn.
6. Ytterligare fel ?
D Dilato skrev:
Düsseldorff skrev:
H HJ-C skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 810 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 810 inlägg
Radera 3 av dina 4 inlägg med pdf-länken och gör ett enda inlägg med länken till de du vill svara. Det går utmärkt att trycka "svara" på flera inlägg efter varandra. Som du gjort nu blir det spammande och onödig information som gör tråden svårläst.