B Botham skrev:
Tack för ditt svar! Det låter också som en bra lösning. Det var min fru som pratade med mäklaren förra veckan och jag tror vi får ringa mäklaren gemensamt för att få ett förtydligande om vilket tillvägagångssätt säljarna har tänkt sig!
Exakt samma har jag gått igenom, i samband med besiktning för försäljning (papper skriva) så upptäcktes en fuktskada i väggen inne i ett av badrummen. FB skicka tekniker för att mäta upp, skicka till FB som kontakta mej och sa " du kan få X pengar i kontanter" bad mäklaren ringa köparen, som acceptera upplägget. Så husets försäljningspris sänktes med X pengar och köparen fick göra vad han ville med badrummet. Enkel lösning för alla parter.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Se det positiva i att få ett nytt rent och fräscht badrum, som ni vill ha det inrett.
Och med lite bidrag till det från FB.

En liten uppdatering! Det verkar som att det är i golvbrunnen det har blivit en läcka och det har droppat lite i kanske 2-3 veckor så alltså inget som varit långvarigt.

Bostadsrättsföreningen kommer att stå för allt ”utanför” badrummet och ägarna för resterande. De väntar fortfarande på offert och information från försäkringsbolag men väntar sig inte mycket pengar eftersom det är oklart hur gammalt badrummet är!

Vi har en bra relation med säljaren och lutar åt att det ska börja renoveras innan vi flyttar in och hoppas att vi kan få ha kontakt med firman som utför jobbet.

Enligt entreprenören ska det gå att fixa på ungefär en månad men det kanske man ska ta med en nypa salt!

Vi får med andra ord börja kolla på vilket kakel vi vill ha osv ganska omgående!

Min fru är lite orolig för att vi inte kommer kunna inspektera arbetet och se så att allt blir rätt och funderar på en lösning som är följande:

Badrummet färdigställs med kakel, toalett och duschmunstycke osv men de sätter inte in duschväggar eftersom min fru vill ha en speciallösning just där. Detta fixas när vi har flyttat in och vi betalar naturligtvis det själva då.

För egen del känner jag att om man kan få till ett möte med hantverkaren och får förtroende för denne så kunde de fått göra allt men båda ska ju känna sig trygga.

Men det är iallafall där vi är just nu! Risken för plastmatta verkar vara eliminerad iallafall!

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Hej!

Vi sitter precis i samma sits. Ett städbolag gjorde flyttstädningen och glömde badkarstappen i badkaret samt stängde inte riktigt av vattenkranen. Vi har tillträde om en vecka och vi fick precis reda på att städbolagets försäkring kommer endast att täcka merkostnader vid en renovering. Ska vi försöka göra ett avdrag på köpeskillingen eller hur tänker man. Vi har inte fått tag i några hantverkare så det kan ju dröja innan något blir åtgärdat

/Johan

Redigerat:
BirgitS
I IslandsJohan skrev:
Hej!

Vi sitter precis i samma sits. Ett städbolag gjorde flyttstädningen och glömde badkarstappen i badkaret samt stängde inte riktigt av vattenkranen. Vi har tillträde om en vecka och vi fick precis reda på att städbolagets försäkring kommer endast att täcka merkostnader vid en renovering. Ska vi försöka göra ett avdrag på köpeskillingen eller hur tänker man. Vi har inte fått tag i några hantverkare så det kan ju dröja innan något blir åtgärdat

/Johan
Säljarens försäkringsbolag behöver bli involverade och om även detta gäller en lägenhet måste styrelsen kontaktas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.