En sak kan man nog konstatera, inte är det något av dom vanliga slipverktygen som golvläggare använder som orsakat dom skadorna, ser ju helt klart sågat ut.

Hej, det ser spräckt ut, och med den lilla erfarenhet jag har av att arbetat med vattenskador åt Länsförsäkringar, så tror jag att det någon gång i tiden blivit en repa av en kniv, sedan med ålder så härdar rören och är väldigt känsliga vid minsta rörelse. Så skadan är nog gammal, men har ej börjat att läcka förrän rörmokaren installerade handdukstorken, så ansvaret ligger nog många år tillbaka i tiden!

Pherra skrev:
Kan ju inte va särskilt gamla böcker om man inte har hårdlött hål, sprickor och dylikt i kopparör ;)
Haha Touché, nä de är från 2009/2010. Är inne i steg 8 så är långt ifrån fullärd ;)

matsgran skrev:
Hej, det ser spräckt ut, och med den lilla erfarenhet jag har av att arbetat med vattenskador åt Länsförsäkringar, så tror jag att det någon gång i tiden blivit en repa av en kniv, sedan med ålder så härdar rören och är väldigt känsliga vid minsta rörelse. Så skadan är nog gammal, men har ej börjat att läcka förrän rörmokaren installerade handdukstorken, så ansvaret ligger nog många år tillbaka i tiden!

Har jag också dragit en tanke i att det har hänt. För huset är byggt 83 och det är första gången det är bytt matta. var ju isåfall synd att det inte gick sönder då elementet avlägsnades :(

Det där ser misstänktsamt likt ett snitt med en Fein Multimaster, som någon tidigare nämnde, få sågblad som ger ett så fint snitt.

Bättre att löda på en manschett än att försöka laga hålet som så.

Ser ut som skär från en multimaster. Man använde kanske en sån när man tog bort den gamla mattan och råkade komma åt rören.
Det där löder man lätt ihop igen och på med ny matta på hela golvet.
/CC

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.