9 412 läst ·
50 svar
9k läst
50 svar
Vattenskada 5v gammalt badrum
Kan det ha varit så att den som installerade röret började kapa det med bågfilen, drog några drag och kom sedan på att det var 3 cm fel, och började kapa på ett nytt ställe? Och sen kanske tog fel rörbit eller liknande och installerade ett skadat rör.
Det har varit trycksatt hela tiden med en bygel över, sen tömdes systemet och sattes en handdukstork på plats sen när systemet fylldes igen så läckte det, och det går ej att få ett sånt rakt snitt av att dra lös en bygel och sätta dit en http://www.bygghemma.se/inomhus/badrum/handdukstorkar/tillbehor/ventil-hafa-ellips/p-130241charta77 skrev:
Så något måste ha gjort en skada på röret, som tidigare visat enligt bild 1 så är det skuret i det andra röret också...
Mattan kan ha tillfälligt tätat skadan de senaste fem veckorna, bara varit en fråga om när vattnet tryckt loss mattan från röret. Hade skadan kommit efteråt så borde det rimlligtvis ha synts på mattan?
Hur gjorde mattläggaren när han tog bort mattbiten?
(Jag söker bara argument åt dig.)
Hur gjorde mattläggaren när han tog bort mattbiten?
(Jag söker bara argument åt dig.)
Ja jävlar, det syns när man förstprar bilden. Ser ut som de kört in en fein-maskin med ett runt för tjockt blad och tagit båda rören...perobe-6 skrev:
Hur som detta måste ju rörmockarn sett om skadan fanns där när han koppla in handdukstorken så för mig känns detta som någon annan yrkeskategori gjort detta. En röris skulle inse att detta kommer bita en i arslet annars.
Det kan omöjligt ha synts då mattan har gått runt röret likt en "hylsa" 3cm upp från golvet sett, så skadan på röret har helt enkelt varit dold, hittar ingen bild på hur det har sett ut tyvärr men rörmokaren har ej sett det och inte jag eller min flickvän. det konstiga är ju att skadan sitter i jämnhöjd med mattan och inte alldeles tryckt mot golvet.
Den förra mattan avlägsnades med barkspade, givetvis inte kört in i något av rören, det gjordes för ca 2 år sedan badrummet där var ett stillastående projekt under 2 års tid p.g.a vattenskada då det tidigare var ett fönster i duschhörnan. skulle tagit bilder på rören vid det tillfället.
Ja där har du ju en ledtråd...IsakssonR skrev:Det kan omöjligt ha synts då mattan har gått runt röret likt en "hylsa" 3cm upp från golvet sett, så skadan på röret har helt enkelt varit dold, hittar ingen bild på hur det har sett ut tyvärr men rörmokaren har ej sett det och inte jag eller min flickvän. det konstiga är ju att skadan sitter i jämnhöjd med mattan och inte alldeles tryckt mot golvet.