Har fått en vattenskada i badrummet, någon som sett eller vet hur skadan skulle ha uppkommit? Installerade en handdukstork och då värmesystemet fylldes på så sprutade det en vattenstråle från under mattan upp. Mattläggaren tar på sig och lappa in en ny mattbit där men jag är rädd att det kommer att se väldigt fult ut. Förslag på hur jag ska gå vidare med saken? Någon med erfarenhet? IMG_7388.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_7386.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
Ser ut som hål i röret, men det kanske du redan konstaterat?

klippor skrev:
Ser ut som hål i röret, men det kanske du redan konstaterat?
Jo men hur hålet har uppkommit -_-

Någon som har delvis har kapat röret. Eller har ni speciella möss?

Jag försöker få det till att det är mattläggaren som har orsakat skadan för golvet är ju spacklat och då är det med all säkerhet slipat. Känns väldigt tungt just för att försäkringsbolaget vill inte ta på sig att fixa det.

K
Tänkte just skriva att man kan ha kommit emot med slipmaskin.

Jag hoppas innerligt att det kan vara slipmaskinen som har orsakat det, men som sagt det är väldigt svårt att påvisa att det är det. Bedrövligt är ordet

Såg såg(at) ut, illa...

//Jante

Jag tycker det ser ut som om någon sågat i röret med bågfil...

Vet ej hur det kan vara sågat i röret, min flickvän såg på då jag rev upp mattan. Det måste ha varit en skada i röret då handdukstorken skulle monteras så det gick hål i det...+

Vem har skrapat bort färgen på röret? Varför är bara det röret skrapat?
hur gjorde dunär då du tog upp mattbiten, har du sågat eller skurit?
Du har ingen bild på det innan du tog bort mattan?

Redigerat:
Är radisolrör så det är plast som ett prisolrör fast tunnare kopparrör. Skar bort plasten med kniven uppifrån och ner (syns om man tittar noga), har ej skurit med kniven mot röret öht. Var bara det röret det läckte ifrån. Som tur var så var inte mattsvetsen runt röret tät därför märkte jag att det var trasigt röret då det sprutade en stråle med vatten mitt i mattsvetsen

Redigerat:
  • Gilla
jostsweden
  • Laddar…
Vem har anslutit handdukstorken på värmesystemet? Man får känslan av att den personen kommit på sig med att ha börjat kapa rören alldeles för nära golvet och sedan ändrat sig.

Jag tycker för övrigt att det andra röret också verkar skadat (syns hyggligt på bild 1)

Nej har varit matta upp 3 cm upp runt rören. rörmokarn som lödde ihop röret sa att det var uppkomst till skada på det andra röret också men inget allvarligt som rör 1

Paul-Staffanstorp
perkaby skrev:
Jag tycker det ser ut som om någon sågat i röret med bågfil...
Visst ser det ut så... Skumt som fan... Hmm...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.