Har fått en vattenskada i badrummet, någon som sett eller vet hur skadan skulle ha uppkommit? Installerade en handdukstork och då värmesystemet fylldes på så sprutade det en vattenstråle från under mattan upp. Mattläggaren tar på sig och lappa in en ny mattbit där men jag är rädd att det kommer att se väldigt fult ut. Förslag på hur jag ska gå vidare med saken? Någon med erfarenhet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag försöker få det till att det är mattläggaren som har orsakat skadan för golvet är ju spacklat och då är det med all säkerhet slipat. Känns väldigt tungt just för att försäkringsbolaget vill inte ta på sig att fixa det.
Är radisolrör så det är plast som ett prisolrör fast tunnare kopparrör. Skar bort plasten med kniven uppifrån och ner (syns om man tittar noga), har ej skurit med kniven mot röret öht. Var bara det röret det läckte ifrån. Som tur var så var inte mattsvetsen runt röret tät därför märkte jag att det var trasigt röret då det sprutade en stråle med vatten mitt i mattsvetsen
Redigerat:
Vem har anslutit handdukstorken på värmesystemet? Man får känslan av att den personen kommit på sig med att ha börjat kapa rören alldeles för nära golvet och sedan ändrat sig.
Jag tycker för övrigt att det andra röret också verkar skadat (syns hyggligt på bild 1)
Jag tycker för övrigt att det andra röret också verkar skadat (syns hyggligt på bild 1)