Jag har fått en vattenskada i ett badrum i ett hus byggt 1958. Det är bilat ner till betongen trodde jag, men när rörmokaren var här sa han (det är en väldigt bra rörmokare som har hjälpt mig mycket) att rören måste fram. Just nu ser det ut som den bifogade bilden. Frågorna:
- Vilka krav kan jag ställa på snickarna?
- Hur ska det göras för att torka ut ordentligt och fastställa omfattningen av vattenskadan?
- Kan man göra det själv som total lekman, jag vill ju gärna se om fuktskadan har spridit sin in under väggen till det angränsande köket?