L Lars47 skrev:
Kan se ut som den här
Ja finns en sån där bak som går upp tilö vasken, men vet inte hur jag får loss den. Ska ta en bättre bild

L Lars47 skrev:
Kan se ut som den här
Det är den som går från den runda och upp. Hur kan man rensa/öppna den?

• Rör under diskbänk som går från en rörkoppling uppåt. Användaren frågar hur man kan rensa eller öppna det.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får skruva loss på åvansidan, uppe i hon

L Lars47 skrev:
Du får skruva loss på åvansidan, uppe i hon
Okej. Får göra det imorgon förhoppningsvis är det där problemet ligger. Är det att skölja med vatten och en borste då eller något speciellt jag behöver tänka på?

Alla sätt är bra, bara det blir rent .

L Lars47 skrev:
Alla sätt är bra, bara det blir rent .
Schysst tack Lars! En sista fråga, som nybörjare o 1agångare, är det svårt att lägga tillbaka osv?

Inte hunnit öppna brädd än men det som gör mig fundersam är när jag använder vaskrensaren så går vattnet snabbare och funkar efter. Men efter ett tag blir det samma skit. Har även vatten samlas vid filtret i diskmaskinen, tror inte jag sätt vatten där förr.

K kaningenting1 skrev:
Inte hunnit öppna brädd än men det som gör mig fundersam är när jag använder vaskrensaren så går vattnet snabbare och funkar efter. Men efter ett tag blir det samma skit. Har även vatten samlas vid filtret i diskmaskinen, tror inte jag sätt vatten där förr.

• Insidan av en diskmaskin med synligt spolarm, filter och metallväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
K kaningenting1 skrev:
Har även vatten samlas vid filtret i diskmaskinen, tror inte jag sätt vatten där förr.
Vatten kan gå baklänges in i diskmaskinen om kröken på diskmaskinens avloppsslang inte går tillräckligt högt upp, dvs. nära bänkskivan.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.