K kaningenting1 skrev:
Hej alla! Har varit utomlands och först nu tagit tag i problemet. Jag öppnade den gula och städa lite med flaskborste. Så länge den gula är öppen rinner vattnet som vanligt men så fort jag lägger på den fylls diskhon med vatten igen.
Gör rent alla delar i systemet.
A AndersS skrev:
Allt på bilden ska rengöras och tillsammans blir det ett vattenlås.

RoTe RoTe skrev:
Rinner var? Du borde va intelligent nog att förstå stopp eller ej
Tog bort hinken men det rann ner rakt i hinken utan att fyllas upp i diskhon men när jag sätter på den gula pluggen börjar diskhon fyllas igen.

K kaningenting1 skrev:
Tog bort hinken men det rann ner rakt i hinken utan att fyllas upp i diskhon men när jag sätter på den gula pluggen börjar diskhon fyllas igen.
Bra. Då kanske stoppet kan vara längs den röda linjen eller efter den.
Grått avloppsrörssystem med en röd linje som markerar potentiellt stoppområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Perplexus
  • Laddar…
K Kane skrev:
Bra. Då kanske stoppet kan vara längs den röda linjen eller efter den.
[bild]
Japp provar de. Den räfflade röret får jag bory men inte den som liknar ett v

Har försökt få bort denna del och dragit i det men de går inte av. Någon som vet hur jag kan få av den

• Grått avloppsrör under diskbänk med en markerad böjd del, monterat med andra rör och kopplingar, över en hink med smutsigt vatten.
    Skapa konto
K kaningenting1 skrev:
Japp provar de. Den räfflade röret får jag bory men inte den som liknar ett v
Funkar det inte med lite våld så funkar det med mer....

K Kane skrev:
Funkar det inte med lite våld så funkar det med mer....
Går det på något sätt att få av delen som är rött markerat, alltså allt det

• Avloppsrör under diskbänk med U-formad del markerad i rött, fråga om avlägsnande.
    Skapa konto
Men jösses. Hur är det ställt med dig?

Inte behöver Du plocka isär varje del, bit för bit, för att med t ex en flaskborste från vardera hållet rensa kröken enligt ditt eget markerade RÖDA streck.
Jobba från båda hållen som du nu kommer åt.

H Hybro skrev:
Men jösses. Hur är det ställt?

Inte behöver Du plocka isär varje del, bit för bit, för att med t ex en flaskborste från vardera hållet rensa kröken enligt ditt eget markerade RÖDA streck.
Jobba från båda hållen som du nu kommer åt.
Aa gjorde det men resultatet blev inte bättre. Fyfan känner detta e helt hopplöst...

Ok. Lossa delarna och dra iväg till en VVS-butik och köp nytt, eller be dem rensa.

H Hybro skrev:
Ok. Lossa delarna och dra iväg till en VVS-butik och köp nytt, eller be dem rensa.
Ja verkar som att de får bli så...

Leta nu rätt på en blomkanna, tratt eller liknande och fyll vatten i det rör som går vertikalt nedåt.

Rinner vattnet undan? Eller svämmar det över?

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
BirgitS
K kaningenting1 skrev:
Aa gjorde det men resultatet blev inte bättre. Fyfan känner detta e helt hopplöst...
Då är det nästan stopp längre ner i avloppsrören utanför köket.
Om det gäller en bostadsrätt kan du kontakta styrelsen/förvaltaren och göra en felanmälan.
Om det gäller en hyreslägenhet kontaktar du hyresvärden etc. och göra en felanmälan.
Om det gäller ditt egna hus kan du se om ett rensband får bort stoppet, högtrycksspolning med särskilt tillsats för eller ringa in en spolfirma.

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Förvisso.... Men fråga någon granne, far, mor, syskon.... e t c.

Skulle tro att de flesta vet eller anar att vatten rinner nedåt om det är möjligt.

BirgitS BirgitS skrev:
Då är det nästan stopp längre ner i avloppsrören utanför köket.
Om det gäller en bostadsrätt kan du kontakta styrelsen/förvaltaren och göra en felanmälan.
Om det gäller en hyreslägenhet kontaktar du hyresvärden etc. och göra en felanmälan.
Om det gäller ditt egna hus kan du se om ett rensband får bort stoppet, högtrycksspolning med särskilt tillsats för eller ringa in en spolfirma.
Har spolat hela huset med spolfirma. Det hjälpte inte. Därav måste de va rören tänker jag..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.