T
J Johnsson 56 skrev:
Oj vad duktig du var då. Jag bor 40 mil bort och trodde som sagt inte att säljarna var oärliga. Varför skulle "vi i byggsvängen" vara insatta i hur Dolda fel fungerar? Tror du att vi ägnar oss åt att göra fel med flit ?
Det är en rätt stor gråzon mellan oärlighet, naivitet och - faktiskt - glömska. Det är säkert ofantligt många som går omkring och är övertygade om att de löst ett problem bara för att deras lösning ser ut att fungera, men i själva verket bara är på väg sakta men säkert bli ett större problem.

(Nu vet jag förstås inte hur det ser ut i det här fallet, det kanske är helt uppenbart att säljarna varit oärliga. Det bästa är nog att utgå från att säljare alltid är det, och försöka komma fram till att så inte är fallet.)
 
Som sagt, Jag skrev nästan från början att jag förstår att detta inte kommer att uppfattas som ett dolt fel. Varför inte läsa igenom tråden innan ni skriver ?
 
T
J Johnsson 56 skrev:
Som sagt, Jag skrev nästan från början att jag förstår att detta inte kommer att uppfattas som ett dolt fel. Varför inte läsa igenom tråden innan ni skriver ?
Min kommentar har ingenting med dolda fel att göra utan den förväntade ärlighetsgraden hos säljare. Men du kanske inte läste innan du skrev?
 
J Johnsson 56 skrev:
Som sagt, Jag skrev nästan från början att jag förstår att detta inte kommer att uppfattas som ett dolt fel. Varför inte läsa igenom tråden innan ni skriver ?
Varför fortsätter du å läser å skriver om du inte gillar det folk skriver?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.