1 049 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Vårt videokonverteringsprogram stödjer i dagsläget inte H.265
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
@AndyBengtsson, @Kriff, @JonnyK, @Kjell_G, @Rolle85, @Bandvagn, @Kalle_Kiander, @CHS123, @Nicklas Bengtsson, @hazzzard, @Alexander Jernberg,@Matstj, @xdigger, @ompalompa, @Mossen stefan, @Biggie, @Husplaner, @Grillen, @Husplaner, @Ikna88, @D09, @Henrikwahlfrid,, @SAWA, @Micke_vb, @pools
Jag vill bara informera om att vi har försökt laga 41 filmer som blivit trasiga i samband med att de laddades upp. 31 gick att laga men 10 hade tyvärr blivit korrupta och gick därför inte att fixa.
Bakgrunden till problemet i de allra flesta fallen är att vårt videokonverteringsprogram inte stödjer det nya videokonverteringsformatet H.265 / HEVC (High Efficiency Video Coding) som många av våra användare började använda i september när de uppgraderade till iOS11. HEVC blev då standardinställningen i iphonen.
Denna gång har @cnils konverterat alla filmer manuellt (tack Christian!) men för att få ordning på detta framgent så behöver vi uppgradera från Debian 7 till Debian 9 eftersom Debian 7 inte har stöd för detta. Och för att uppgradera till Debian 9 så måste vi byta ut servern eftersom det är säkrast att göra så.
Jag har skrivit ett kort meddelande i samtliga trådar där vi fixat problemet så att berörda användare ska få chans att kolla på filmerna nu när de funkar.
Vi vill så klart att ni ska fortsätta att ladda upp filmer men fram tills att detta är fixat så måste vi tyvärr själva gå in under Inställningar > Kamera > Format och byta ut "Högeffektiv" till "Mest kompatibel" i våra iphones innan man skapar sitt filmklipp. Vi hoppas kunna fixa detta inom kort och kommer imorgon åka till webhotellet för att påbörja planeringen av en uppgradering/serverbyte.
Jag vill bara informera om att vi har försökt laga 41 filmer som blivit trasiga i samband med att de laddades upp. 31 gick att laga men 10 hade tyvärr blivit korrupta och gick därför inte att fixa.
Bakgrunden till problemet i de allra flesta fallen är att vårt videokonverteringsprogram inte stödjer det nya videokonverteringsformatet H.265 / HEVC (High Efficiency Video Coding) som många av våra användare började använda i september när de uppgraderade till iOS11. HEVC blev då standardinställningen i iphonen.
Denna gång har @cnils konverterat alla filmer manuellt (tack Christian!) men för att få ordning på detta framgent så behöver vi uppgradera från Debian 7 till Debian 9 eftersom Debian 7 inte har stöd för detta. Och för att uppgradera till Debian 9 så måste vi byta ut servern eftersom det är säkrast att göra så.
Jag har skrivit ett kort meddelande i samtliga trådar där vi fixat problemet så att berörda användare ska få chans att kolla på filmerna nu när de funkar.
Vi vill så klart att ni ska fortsätta att ladda upp filmer men fram tills att detta är fixat så måste vi tyvärr själva gå in under Inställningar > Kamera > Format och byta ut "Högeffektiv" till "Mest kompatibel" i våra iphones innan man skapar sitt filmklipp. Vi hoppas kunna fixa detta inom kort och kommer imorgon åka till webhotellet för att påbörja planeringen av en uppgradering/serverbyte.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
@AndyBengtsson, @Kriff, @JonnyK, @Kjell_G, @Rolle85, @Bandvagn, @Kalle_Kiander, @CHS123, @Nicklas Bengtsson, @hazzzard, @Alexander Jernberg,@Matstj, @xdigger, @ompalompa, @Mossen stefan, @Biggie, @Husplaner, @Grillen, @HusplanerFrån och med imorgon så hoppas vi att det kommer att gå bra att ladda upp filmer som använt videokompressionsstandarden H.265/HEVC.
https://www.byggahus.se/bloggar/inlagg/i-natt-byter-vi-servrar-00-00-02-00.4161/
https://www.byggahus.se/bloggar/inlagg/i-natt-byter-vi-servrar-00-00-02-00.4161/
Ledsen att behöva säga det, men det verkar inte funka. Försökt lägga in två korta videor, men har inte gått. 
https://www.byggahus.se/forum/threads/problem-med-vatten-i-badrummet.317330/#post-2984526
https://www.byggahus.se/forum/threads/problem-med-vatten-i-badrummet.317330/#post-2984526
Klicka här för att svara