Back83 Back83 skrev:
Menar du eps att jämna ut golvet innan?
Nej, jag menar att de kaske pratade om att gjuta med EPS-betong. Man använder ofta det på oisolerade plattor. Inte jättebra isolering, men man får ett solitt underlag med hyfsad isolering.

pacman42 pacman42 skrev:
Nej, jag menar att de kaske pratade om att gjuta med EPS-betong. Man använder ofta det på oisolerade plattor. Inte jättebra isolering, men man får ett solitt underlag med hyfsad isolering.
Ja eps-betong va det ena firman tänkt hälla på först sen vanlig betong tror jag ifall vi vill ha den versionen annars nivellgolv på golvet som det ser ut nu.

pacman42 pacman42 skrev:
5CM är ju kanske lite väl mycket. Läge för lite flytspackel alltså. Man behöver ju inte ha helt slätt dock. En amatör klarar av det...
Kollade lite igår på priser och blir rätt mycket flytspackel för 5cm på 50kvm. Sen resterande med platon osv på det. Då kommer vi nog upp i samma priser som mekaniskt ventilerat nivellgolv till slut.

Back83 Back83 skrev:
Kollade lite igår på priser och blir rätt mycket flytspackel för 5cm på 50kvm. Sen resterande med platon osv på det. Då kommer vi nog upp i samma priser som mekaniskt ventilerat nivellgolv till slut.
Så dyrt behöver det inte bli. rimligen bör det ju bara bli ungefär hälften av 5 cm i snitt.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
K
TRJBerg TRJBerg skrev:
Citat:
"men då du/ni verkar förlita er till vad andra säger och sen skyller på dem om allt inte blir som ni tänkt er är det lika bra att vara övertydlig."

Varför skriver du sådant? Vill du starta bråk eller vadå?
Att TS oplanerat hamnat i nuvarande sits är inget någon annan än TS själv bär ansvaret för. Om TS saknade nödig kunskap hade TS kunnat köpa tjänster av fackmän. Att TS ens antyda att vänner på något vis bidragit till att TS hamnat i nuvarande situation gör mig förbannad.

Eget ansvar.

TRJBerg
K Kardan79 skrev:
Att TS oplanerat hamnat i nuvarande sits är inget någon annan än TS själv bär ansvaret för. Om TS saknade nödig kunskap hade TS kunnat köpa tjänster av fackmän. Att TS ens antyda att vänner på något vis bidragit till att TS hamnat i nuvarande situation gör mig förbannad.

Eget ansvar.
Vad babblar du om??

K
TRJBerg TRJBerg skrev:
Vad babblar du om??
Jag är för trött för att bemöta sånt där utan betalning.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.