T Torgny Karlsson2 skrev:
Säljaren som ringde upp mig sa att det var flera på min gata så det blir ingen framkörningsavgift. Något som även står på deras hemsida. Säljaren beskrev också det som att jag fick uppfattningen om att det skulle komma en spolbil och rensa avloppen hela vägen till gatan. Och med tanke på priset trodde jag inte att det skulle komma en ensam rörläggare med en slang.
Därav ”falsk marknadsföring”.
Du får se det som lärpengar. Förhoppningsvis har du lärt dig att aldrig göra affärer med telefonförsäljare och dörrnasare. Finns inga seriösa företag som sysslar med sådant mot privatpersoner.

• Gilla
Baba_yaga
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Du får se det som lärpengar. Förhoppningsvis har du lärt dig att aldrig göra affärer med telefonförsäljare och dörrnasare. Finns inga seriösa företag som sysslar med sådant mot privatpersoner.
Precis, sanitet Sverige kommer aldrig att sätta sin fot i mitt hus igen.

"ensam rörläggare med slang" - gissar att de hade en spolbil som kan ge så högt tryck som behövs/önskas i alla fall?

D D_Anders skrev:
"ensam rörläggare med slang" - gissar att de hade en spolbil som kan ge så högt tryck som behövs/önskas i alla fall?
Nej, det var ingen spolbil. Han hade någon form av spolslang som han använde. Dessutom rinner det trögt fortfarande precis som innan så det var troligen inte så högt tryck som behövdes.

Lider med dig, jag hade känt mig så in i helvete lurad 😢

Om du inte redan har betalat så skulle jag testa att bestrida fakturan med motiveringen att du inte har fått någon vettig tjänst motsvarande det fakturan avser.

T Torgny Karlsson2 skrev:
Nej, det var ingen spolbil. Han hade någon form av spolslang som han använde. Dessutom rinner det trögt fortfarande precis som innan så det var troligen inte så högt tryck som behövdes.
Rinner det lika trögt som innan skulle jag ha reklamerat jobbet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.