12 242 läst · 47 svar
12k läst
47 svar
Varning "Sanitet Sverige"
Sida 1 av 4
Moderator
· Stockholm
· 52 011 inlägg
Ringer och utger sig utföra obligatorisk imkanals rensning. Får det att låta som "vanlig sotning" fast av imkanalen. Ingen information om att det bara är ett erbjudande, ingen information om ångerrätt på bekräftelsen. Ger bara en fast tid när de tänker komma, möjlighet att ändra tiden, men inget om att avstå helt.
Ett skojar företag.
Dessutom hopplöst att komma fram till deras kundtjänst när man vill avbeställa.
Ett skojar företag.
Dessutom hopplöst att komma fram till deras kundtjänst när man vill avbeställa.
Vilket uselt upplägg. Tack för varningen!
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 226 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 226 inlägg
Och notera, det är väldigt sällan imkanalen alls behöver rengöras om man har en vanlig spisfläkt med fettavskiljande filter. Jag köpte hem en sånt tjänst en gång (inte av ett telefonföretag) och sotaren var lite frågande till varför jag ville lägga pengar på det när han väl kom. Jag har bott här i 15 år och aldrig rensat sa jag. Men han hittade ingen smuts att rengöra i imkanalen, pekade på kolfilterfläkten över spisen och sa att den löser problemet. Så det lägger jag inte några mer pengar på.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 143 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 143 inlägg
Jag får liknande samtal några gånger om året, antingen vill se rengöra imkanaler eller så vill de spola rören. De har alltid någon drive i området...
Det ringde en idag faktiskt, minns inte vilket företag, så jag sa direkt att jag har nix och inte är intresserad av telefonförsäljning. Då tackade han för sig och så var det inte mer med det, men man kanske ska börja anmäla bolagen?!
Sanitet Sverige har ju blivit anmälda för detta och fällts.
Det ringde en idag faktiskt, minns inte vilket företag, så jag sa direkt att jag har nix och inte är intresserad av telefonförsäljning. Då tackade han för sig och så var det inte mer med det, men man kanske ska börja anmäla bolagen?!
Sanitet Sverige har ju blivit anmälda för detta och fällts.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 226 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 226 inlägg
Verkar ju gå rätt bra för detta lilla bolag:
https://www.allabolag.se/5592659295/sanitet-sverige-ab
Vad tar de för tjänsten?
https://www.allabolag.se/5592659295/sanitet-sverige-ab
Vad tar de för tjänsten?
Moderator
· Stockholm
· 52 011 inlägg
De tar 2 700 före ROT.
Allvetare
· Västra götaland
· 8 938 inlägg
Jag brukar fråga om jag får rensa deras imkanal med en kaktus, när de ringer..
INGEN som ringer har ett gott samvete.
Lägg på eller be dem fara åt helvete innan.
Jag sa sist att jag klassar dem i samma nivå som pedofiler och våldtäktsmän och skulle gärna träffa dem på tu man hand då jag har skjutvapen, stor fastighet och egen grävmaskin. Gärna före kl 16 innan frugan och barnen kommer hem.
Sen var de inte intresserad av att stämma träff längre.
Lägg på eller be dem fara åt helvete innan.
Jag sa sist att jag klassar dem i samma nivå som pedofiler och våldtäktsmän och skulle gärna träffa dem på tu man hand då jag har skjutvapen, stor fastighet och egen grävmaskin. Gärna före kl 16 innan frugan och barnen kommer hem.
Sen var de inte intresserad av att stämma träff längre.
Renoverade nyligen köket och tog då bort den gamla im-kanalen som suttit i 50år. Oklart om den nånsin rensat men förutom en mycket tunn fetthinna i röret var det rent ovanför innertaket. Anslutningslangen mellan fläktmotor och tak var rätt skabbig. Den hade säkert bytts ut kring 85 som jag daterar tidigare köket till. Men den kan man ju enkelt rengöra själv
Moderator
· Stockholm
· 52 011 inlägg
Skulle inte förvåna mig om ”upptäcker” diverse saker som måste åtgärdas när de ändå håller på. Med avsevärt större slutnota.Claes Sörmland skrev:
Ang. att inte prata med telefonförsäljare. Det var inte jag som tog samtalet, den person som svarade hos oss brukar vara rätt brysk mot telefonförsäljare. En från Telia skulle sätta upp henne på listan över otrevliga kunder. Men här lyssnades det några sekunder för mycket. Det var aldrig tal om att beställa eller inte. Bara ”rengöring är obligatorisk”, vi har bokat in er på denna tid, passar det? Inget om kostnad, inget om ångerperiod osv. Kostnaden kom i deras ”orderbekräftelse”, av en beställning som inte gjorts.
Redigerat: