Citat från Moraton993, som ligger dolt i den citerade texten:

"Sorry. men nu är du ju ute och cyklar, jag har använt detta företag i över 10 år, det är ett av sveriges största bolag med över 15 tekniker, Ångerätt ? det är inget avtal du gör utan du underhåller kåken var 3e år med sunt och förnuft... men sitt inte o säg saker som inte stämmer, men däremot i ditt case om de är en kolfiterfläkt, då är där inget att göra, men företaget är väldigt bra och ja har aldrig haft problem någonsin."

Huruvida de gör ett bra arbete OM man anlitar dem, vet jag inte så mycket om. Min kritik gäller deras bedrägliga försäljningsmetoder. Och företag med den typen av skojarförsäljning brukar dessutom inte göra bra arbeten. Duktiga firmor får kunder utan skojarfasoner.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Fairlane
Moraton 993 skrev: "Sorry. men nu är du ju ute och cyklar, jag har använt detta företag i över 10 år, det är ett av sveriges största bolag med över 15 tekniker,"

Nåja, det finns väldigt många betydligt större bolag, så nej, det stämmer inte.

Moraton 993 skrev: "Ångerätt ? det är inget avtal du gör utan du underhåller kåken var 3e år med sunt och förnuft... "
Jo, när det ringer en säljare och man kommer överens om ngåot så är det ett avtal. Det har man ångerrätt på enligt lag vid telefonförsäljning, undantaget spel och lotteri, men det undantaget är inte riktigt applicerbart. Företaget ska också tala om detta med ångerrätt...

Moraton 993 skrev: "men sitt inte o säg saker som inte stämmer, men däremot i ditt case om de är en kolfiterfläkt, då är där inget att göra, men företaget är väldigt bra och ja har aldrig haft problem någonsin."
Det kan vara hur bra som helst på sitt uppdrag, men försäljningsmetoden är fortfarande fel. Så den delen stämmer helt.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
undantaget spel och lotteri, men det undantaget är inte riktigt applicerbart.
Jag tycker i och för sig att det känns som ett rent lotteri, med säkert nästan bara nitlotter, att anlita ett företag som använder dessa metoder...

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag har bannat Sotaren 112 och Moraton993 som var samma person och en representant för Sanitet Sverige.

/Moderator

Redigerat:
  • Gilla
Svea-Svea och 11 till
  • Laddar…
Bra agerat. Fast frågan är om det inte hade varit ett bättre straff att låta eländet stå kvar och märka upp det som "skrivet under falsk flagg av företaget". Då hade de både fått framstår som ett skitföretag och som illiterata klantar.

• Gilla
mfalkvidd och 1 till
  • Laddar…
Ok, jag kan lägga tillbaka inläggen, det står ju att de är bannade.

Skojare som ringde och ville rengöra avlopp. Försökte få det till att det var initierat av styrelsen för radhusens brf och skulle spolas på hela gatan.

A
DE73 DE73 skrev:
Skojare som ringde och ville rengöra avlopp. Försökte få det till att det var initierat av styrelsen för radhusens brf och skulle spolas på hela gatan.
Något liknande körde Verisure försäljare hos oss, att de hade uppdrag av kommunen för att informera om larm.

Blev uppringd idag av en mycket påstridig säljare från Sanitet Sverige som bestämt hävdade att man måste ha intyg av fackman på rengjorda imkansler var tredje år för att försäkringen ska gälla, när jag sa att jag skulle kolla upp det med mitt försäkringsbolag så blev det ett vresigt ”Ja gör det” och sedan slängde han på luren. En telefonkontakt med mitt försäkringsbolag bekräftar att det finns INGET sådant krav från deras sida, och de bekräftade min misstanke om fuffens!

• Gilla
  • Wow
Memilie och 4 till
  • Laddar…
P
TSV4 TSV4 skrev:
Blev uppringd idag av en mycket påstridig säljare från Sanitet Sverige som bestämt hävdade att man måste ha intyg av fackman på rengjorda imkansler var tredje år för att försäkringen ska gälla, när jag sa att jag skulle kolla upp det med mitt försäkringsbolag så blev det ett vresigt ”Ja gör det” och sedan slängde han på luren. En telefonkontakt med mitt försäkringsbolag bekräftar att det finns INGET sådant krav från deras sida, och de bekräftade min misstanke om fuffens!
När ska folk lära sig att lägga på luren när idioter ringer ??

• Gilla
avh67f och 3 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Varför då? Det är ju skitskoj att driva med dem. 😂 Jag älskar exempelvis när "Microsoft" ringer för att hjälpa mig...

P
Alfredo Alfredo skrev:
Varför då? Det är ju skitskoj att driva med dem. 😂 Jag älskar exempelvis när "Microsoft" ringer för att hjälpa mig...
Jag har ett liv...

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Jag har ett liv...
Jag med, och jag tar gärna tillvara vardagens små glädjeämnen. 😉😂

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Svårt att veta att det är en ”idiot” innan man lyssnat på vad dom har att säga.

P
DE73 DE73 skrev:
Svårt att veta att det är en ”idiot” innan man lyssnat på vad dom har att säga.
Företag som måste ragga kunder via telefon eller genom att ringa på dörren är inga bra företag, att göra affär med dem innebär ofta kommande problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.