H
Alfredo Alfredo skrev:
Varför då? Det är ju skitskoj att driva med dem. 😂 Jag älskar exempelvis när "Microsoft" ringer för att hjälpa mig...
Ja när man ber dom hjälpa till med Mac datorn

P Peter787 skrev:
Företag som måste ragga kunder via telefon eller genom att ringa på dörren är inga bra företag, att göra affär med dem innebär ofta kommande problem.
Givetvis är det så. Men hur ska man veta vad personen vill om man slänger på luren innan personen fått säga några meningar?

P
DE73 DE73 skrev:
Givetvis är det så. Men hur ska man veta vad personen vill om man slänger på luren innan personen fått säga några meningar?
Om man inte har en telefonapp som visar om uppringande telefonnummer är från en spammare, och råkar svara, får man naturligtvis lyssna tillräckligt länge för att bestämma sig om samtalet är relevant, annars, tack och hej + blockera numret.

TSV4 TSV4 skrev:
Blev uppringd idag av en mycket påstridig säljare från Sanitet Sverige som bestämt hävdade att man måste ha intyg av fackman på rengjorda imkansler var tredje år för att försäkringen ska gälla, när jag sa att jag skulle kolla upp det med mitt försäkringsbolag så blev det ett vresigt ”Ja gör det” och sedan slängde han på luren. En telefonkontakt med mitt försäkringsbolag bekräftar att det finns INGET sådant krav från deras sida, och de bekräftade min misstanke om fuffens!
Hade också en som ringde därifrån och när jag ifrågasatte så började ungdjävlen käfta emot.
Han hävdade att de precis varit hos grannen, vilket var ren lögn.

När jag sa att jag klarar allt sånt själv, sa han bara : "Jag hoppas det", och slängde på luren

Vanligtvis brukar de övergå till att försöka sälja på en någon onödig avloppsspolning, men han tappade väl tålamodet 😆

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Ja när man ber dom hjälpa till med Mac datorn
En kollega höll en Microsoft uppringare sysselsatt i ca 20 minuter. Han ”lyckades” aldrig komma in på sidan som uppringaren lockade med. Efter 20 minuter undrade han försynt om svårigheten berodde på att han körde Linux.

• Haha
  • Gilla
Svea-Svea och 8 till
  • Laddar…
Jag brukar säga att de får vänta lite och sedan lägger jag telefonen åt sidan.

De brukar vänta några minuter innan de lägger på. Även det bara är någon minut, så blev det förhoppningsvis en mindre de hann ringa den dagen. 😁

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
C
R Robert-san01 skrev:
Jag brukar säga att de får vänta lite och sedan lägger jag telefonen åt sidan.
Parkera samtalet istället så slipper du att telefonen blir "upptagen" och att uppringaren hör vad som sägs i omgivningen.

• Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Nu har det lite lustiga inträffat att en yngre släkting som råkar känna till min identitet här. Blev uppringd nyligen av Sanitet Sverige. Samma snack, de framställde det som faktum, "vi kommer och rensar imkanalen" och ett datum, inte ett erbjudande utan ett påstående. Och det är obligatoriskt var 4e år.

Släktingen tyckte det var något som inte stämde efter samtalet. Och googlade "sanitet Sverige". och träffade den här tråden, och vet som sagt vem hempularen är...

Det blev en avbokning där.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Längtar efter att de ska ringa mig, och jag kan be dem beskriva vad en imk-anal är för nått...

• Gilla
  • Haha
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
K
Hua!
Tack för denna tråd! 🙏 Avbokade via mail och fick det bekräftat...

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Ringer och utger sig utföra obligatorisk imkanals rensning. Får det att låta som "vanlig sotning" fast av imkanalen. Ingen information om att det bara är ett erbjudande, ingen information om ångerrätt på bekräftelsen. Ger bara en fast tid när de tänker komma, möjlighet att ändra tiden, men inget om att avstå helt.

Ett skojar företag.

Dessutom hopplöst att komma fram till Vi har använt dem flera gånger. Trevlig och kunnig personal som gjort ett toppen jobb till bra pris. Vi är jättennöjda 🌟
H hempularen skrev:
Ringer och utger sig utföra obligatorisk imkanals rensning. Får det att låta som "vanlig sotning" fast av imkanalen. Ingen information om att det bara är ett erbjudande, ingen information om ångerrätt på bekräftelsen. Ger bara en fast tid när de tänker komma, möjlighet att ändra tiden, men inget om att avstå helt.

Ett skojar företag.

Dessutom hopplöst att komma fram till deras kundtjänst när man vill avbeställa.
Vi har använt oss av detta företag nyligen. Trevlig och kunnig personal som gjort ett toppenjobb. Vi är jättenöjda 🌟 även lätt att komma fram till kundtjänst när grannen ville boka in dem hos sig.

Farstatjej90
Friiiidaj Friiiidaj skrev:
Vi har använt oss av detta företag nyligen. Trevlig och kunnig personal som gjort ett toppenjobb. Vi är jättenöjda 🌟 även lätt att komma fram till kundtjänst när grannen ville boka in dem hos sig.
Vi förstår att du måste vara väldigt nöjd som besvärade dig att göra ett nytt konto för att dela med dig av detta.

• Haha
  • Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vi förstår att du måste vara väldigt nöjd som besvärade dig att göra ett nytt konto för att dela med dig av detta.
Fast hon har varit medlem i fyra år.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Friiiidaj Friiiidaj skrev:
De utför kanske ett bra jobb har kanske bra kundtjänst när man kontaktar dom. MEN deras försäljningsmetoder är katastrofala när de försöker att göra sken av att det är lagkrav att imkanalen ska rengöras vart fjärde år.

Underhåller/rengör man fettfiltret i köksfläkten tillräckligt ofta så kommer det typ inget fett eller annat i imkanalen. Det lilla som kommer på fyra års användning är typ inget man får bort med en viska.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K
Demmpa Demmpa skrev:
De utför kanske ett bra jobb har kanske bra kundtjänst när man kontaktar dom. MEN deras försäljningsmetoder är katastrofala när de försöker att göra sken av att det är lagkrav att imkanalen ska rengöras vart fjärde år.

Underhåller/rengör man fettfiltret i köksfläkten tillräckligt ofta så kommer det typ inget fett eller annat i imkanalen. Det lilla som kommer på fyra års användning är typ inget man får bort med en viska.
Till mig sa han vartannat år!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.