60 822 läst ·
102 svar
61k läst
102 svar
Varning "Sanitet Sverige"
Om man inte har en telefonapp som visar om uppringande telefonnummer är från en spammare, och råkar svara, får man naturligtvis lyssna tillräckligt länge för att bestämma sig om samtalet är relevant, annars, tack och hej + blockera numret.DE73 skrev:
Hade också en som ringde därifrån och när jag ifrågasatte så började ungdjävlen käfta emot.TSV4 skrev:
Blev uppringd idag av en mycket påstridig säljare från Sanitet Sverige som bestämt hävdade att man måste ha intyg av fackman på rengjorda imkansler var tredje år för att försäkringen ska gälla, när jag sa att jag skulle kolla upp det med mitt försäkringsbolag så blev det ett vresigt ”Ja gör det” och sedan slängde han på luren. En telefonkontakt med mitt försäkringsbolag bekräftar att det finns INGET sådant krav från deras sida, och de bekräftade min misstanke om fuffens!
Han hävdade att de precis varit hos grannen, vilket var ren lögn.
När jag sa att jag klarar allt sånt själv, sa han bara : "Jag hoppas det", och slängde på luren
Vanligtvis brukar de övergå till att försöka sälja på en någon onödig avloppsspolning, men han tappade väl tålamodet 😆
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Jag brukar säga att de får vänta lite och sedan lägger jag telefonen åt sidan.
De brukar vänta några minuter innan de lägger på. Även det bara är någon minut, så blev det förhoppningsvis en mindre de hann ringa den dagen. 😁
De brukar vänta några minuter innan de lägger på. Även det bara är någon minut, så blev det förhoppningsvis en mindre de hann ringa den dagen. 😁
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Nu har det lite lustiga inträffat att en yngre släkting som råkar känna till min identitet här. Blev uppringd nyligen av Sanitet Sverige. Samma snack, de framställde det som faktum, "vi kommer och rensar imkanalen" och ett datum, inte ett erbjudande utan ett påstående. Och det är obligatoriskt var 4e år.
Släktingen tyckte det var något som inte stämde efter samtalet. Och googlade "sanitet Sverige". och träffade den här tråden, och vet som sagt vem hempularen är...
Det blev en avbokning där.
Släktingen tyckte det var något som inte stämde efter samtalet. Och googlade "sanitet Sverige". och träffade den här tråden, och vet som sagt vem hempularen är...
Det blev en avbokning där.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Längtar efter att de ska ringa mig, och jag kan be dem beskriva vad en imk-anal är för nått...
H hempularen skrev:Ringer och utger sig utföra obligatorisk imkanals rensning. Får det att låta som "vanlig sotning" fast av imkanalen. Ingen information om att det bara är ett erbjudande, ingen information om ångerrätt på bekräftelsen. Ger bara en fast tid när de tänker komma, möjlighet att ändra tiden, men inget om att avstå helt.
Ett skojar företag.
Dessutom hopplöst att komma fram till Vi har använt dem flera gånger. Trevlig och kunnig personal som gjort ett toppen jobb till bra pris. Vi är jättennöjda 🌟
Vi har använt oss av detta företag nyligen. Trevlig och kunnig personal som gjort ett toppenjobb. Vi är jättenöjda 🌟 även lätt att komma fram till kundtjänst när grannen ville boka in dem hos sig.H hempularen skrev:Ringer och utger sig utföra obligatorisk imkanals rensning. Får det att låta som "vanlig sotning" fast av imkanalen. Ingen information om att det bara är ett erbjudande, ingen information om ångerrätt på bekräftelsen. Ger bara en fast tid när de tänker komma, möjlighet att ändra tiden, men inget om att avstå helt.
Ett skojar företag.
Dessutom hopplöst att komma fram till deras kundtjänst när man vill avbeställa.
Vi förstår att du måste vara väldigt nöjd som besvärade dig att göra ett nytt konto för att dela med dig av detta.Friiiidaj skrev:
De utför kanske ett bra jobb har kanske bra kundtjänst när man kontaktar dom. MEN deras försäljningsmetoder är katastrofala när de försöker att göra sken av att det är lagkrav att imkanalen ska rengöras vart fjärde år.Friiiidaj skrev:
Underhåller/rengör man fettfiltret i köksfläkten tillräckligt ofta så kommer det typ inget fett eller annat i imkanalen. Det lilla som kommer på fyra års användning är typ inget man får bort med en viska.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 460 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 460 inlägg
Till mig sa han vartannat år!!Demmpa skrev:
De utför kanske ett bra jobb har kanske bra kundtjänst när man kontaktar dom. MEN deras försäljningsmetoder är katastrofala när de försöker att göra sken av att det är lagkrav att imkanalen ska rengöras vart fjärde år.
Underhåller/rengör man fettfiltret i köksfläkten tillräckligt ofta så kommer det typ inget fett eller annat i imkanalen. Det lilla som kommer på fyra års användning är typ inget man får bort med en viska.