133 632 läst ·
614 svar
134k läst
614 svar
Varning för Bauhaus-kortet!
Detta hände faktiskt när BAUHAUS i Center Syd Löddeköpinge införde Resurs! Många år sedan…Ossian K Olsson skrev:
Märkligt att det finns individer som betvivlar min tråkiga erfarenhet.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 279 inlägg
"Blev övertalade...." "Förväntade oss....."H hansan skrev:Vi ville som alltid betala kontant men blev övertalade att anlita Resurskort vid köp i början på december och förväntade oss så klart en faktura samma månad vilken vi hade betalat direkt för att undvika eventuella merkostnader.
Till vår förvåning erhöll vi fakturan inte förrän i slutet på Januari med ränta etc.
Nej tack, deras affärsmetoder är alltför genomskinliga och luriga och passar inte mig.
Jag behöver inga krediter.
Känns mer som att du inte satte in dig i villkoren innan......
Flera har redan svarat, men ekonomiskt och beroende av förutsättningar kan en kredit på t.ex. 30-60 dagar utan ränta vara perfekt (även med ränta). Vi kan utnyttja olika tillfällen till köp utan att behöva frigöra kapital som finns placerat i olika former av sparande. Så det kan mycket väl vara "småpengar" som krediten används till utifrån övrigt kapital man inte vill röra här och nu.L L8ttas skrev:
Det du är inne på hamnar nog inom beteendeområdet hur man kan hantera sin ekonomi, impulsköp, kunskap, osv, och det är något helt annat.😉
Vi använder aldrig krediten för att låna pengar som vi måste betala ränta på, utan utnyttjar krediten på det sätt du beskrev. När fakturan kommer betalar vi hela det belopp som står på den. Det finns billigare sätt att låna pengar än med kreditkort.
Den största fördelen med kreditkort är dock det som Alfredo skrev om: konsumentkreditlagen med invändningsrätten.
Den största fördelen med kreditkort är dock det som Alfredo skrev om: konsumentkreditlagen med invändningsrätten.
Ja jag säger inte emot, men det görs en kreditkontroll, som man gärna vill va utan. Det är tyvärr många som trillar dit och sen nyttjar avbetalning vilket oftast blir dyrt.A AndersS skrev:Flera har redan svarat, men ekonomiskt och beroende av förutsättningar kan en kredit på t.ex. 30-60 dagar utan ränta vara perfekt (även med ränta). Vi kan utnyttja olika tillfällen till köp utan att behöva frigöra kapital som finns placerat i olika former av sparande. Så det kan mycket väl vara "småpengar" som krediten används till utifrån övrigt kapital man inte vill röra här och nu.
Det du är inne på hamnar nog inom beteendeområdet hur man kan hantera sin ekonomi, impulsköp, kunskap, osv, och det är något helt annat.😉