D
De skyller på sitt kassasystem. Cheferna säger att de sagt till att registrera köpen men att det kan glömmas.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
De skyller på sitt kassasystem
Är det inte deras kassa system som är problemet?

• Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
D
Ja deras kassa kassasystem som är problemet

• Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag fått svar från deras kundtjänst som gick igenom 2 års fakturor från resurs. Skickade dock för 3 år tillbaka i tiden... Inte mindre än 8000kr hade missats att registreras som premiumköp! De la in det på nytt som en klumpsumma som bonusgrundande belopp. Helt sanslöst att det ska behöva manuellt kollas!

Tog en sväng förbi varuhuset också och pratade med deras chef. Beklagade sig och vill att jag skickar kvittonr. Vi får väll se om de kan hitta något mer som missats alla dessa år...

Antar att Bauhaus dock har förstått irritationen om detta för på måndag 1/6 får dom ett nytt bonus-system som är precis som Julas. Man blippar bara körkortet och så blir det bonus-genererande belopp - Helt utan premiumkortet! Jag kommer direkt att säga upp det kortet och klippa det. Slippa skiten med resurs.

Nu kan jag alltså med glädje fortsätta att köpa mina snea och vinna reglar, med knytnävsstora kvisthål igen - utan strul med bonusen!

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
D
Ah kanon, då ska jag säga upp mitt resurskort också

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
M Mike Andersson skrev:
Nu kan jag alltså med glädje fortsätta att köpa mina snea och vinna reglar, med knytnävsstora kvisthål igen - utan strul med bonusen!
Det finns rätt gott om andra bygghandlare i kommunen även om det inte är så gott om butiker på just Tornby som säljer skitvirke med knytnävsstora hål i.

Vore jag i din situation och ville fortsätta att handla på Bauhaus skulle jag göra klart för varuhuschefen hur många extra timmar och mil strulet med bonusen orsakat dej och fråga vad han vill erbjuda dej för att du ska fortsätta handla där.

Ta också ett snack med XL bygg på Lärlingsgatan, Beijer eller Byggmax om du inte har nån lokal brädgård där du bor, skulle tro att du kan få virke utan hål eller med hål så små att du inte får in din tumme hos de firmorna jag nämt.

Chefen är så vitt jag vet kvinnlig. Inte för att det spelar någon roll för sakfrågan men det verkar antas att det ska vara en manlig sådan.
Vill man ha virke i Tornby ligger Hjem och fix t o m på samma gata. Har inte handlat virke där men får något år sedan körde de med en annan leverantör om man tror det gör någon skillnad.

Den enda gången premiumkundsystemet har lönat sig* är om man handlar riktigt mycket under ett och samma år.

*för kunden.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
T
Med de nya reglerna som börjar gälla imorgon så måste man handla för minst 50.000 inom 18 månader innan man ens kan börja tillgodoräkna sig bonus över huvud taget.
Så med det kommer jag också klippa mitt kort, hela poängen med bauhauskortet är bortblåst.

Ossian K Olsson
T Thullen skrev:
Med de nya reglerna som börjar gälla imorgon så måste man handla för minst 50.000 inom 18 månader innan man ens kan börja tillgodoräkna sig bonus över huvud taget.
Så med det kommer jag också klippa mitt kort, hela poängen med bauhauskortet är bortblåst.
En riktigt kraftig försämring med andra ord! Tackar nästan för det för då kan jag åka till Byggmax och Hornbach och handla utan att känna ”sorg” (starkt ord) för att jag inte får bonus.

Har tidigare struntat i kreditkort för har inte lönat sig men nu blir det annorlunda.

T Thullen skrev:
Hahaha! Trodde knappt det var sant.

"✓ Bonusnivåer

- 0% på köp upp till 49 999 kr
- 5% på köp mellan 50 000 - 99 999 kr
- 10% på köp över 100 000 kr
"
Ja nu är det verkligen noll anledning att någonsin handla på Bauhaus igen. Blir skönt att slippa deras trånga drive-in. Ska använda upp mina bonuscheckar sen blir det nog aldrig mer. Finns bättre och jen&fix över gatan är billigare.

T Thullen skrev:
Ska man då köpa för mindre än så bör man handla med sin lokala bygghandlare, det bör gå att få priser i nivå med Byggmax och Bauhaus och på köpet kortare resor och mindre irritation med bonussystem, personal som inte tar ner grejor med truck på vanlig arbetstid osv.

• Gilla
Thullen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.