12 901 läst ·
55 svar
13k läst
55 svar
VARNING! Bauhaus-premiumkunder
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 370 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 370 inlägg
för mig kunde de ordna så att jag fick bonusen utan kvitton. Dock behövde jag skicka in fakturorna från resurs. VÄLDIGT märkligt att de inte har samma policy i alla butiker.
Jag hade köpt för x kr och de gjorde en manuell registrering (fiktivt köp) på x kr efter att jag visat beloppet med hjälp av resursfakturor.
Ville jag att varje enskilt köp skulle vara med så var jag tvungen att komma med kassakvittot.
En av anledningen till att just ha kortet är just att slippa spara kvittona eftersom köpen ska synas när man loggar in på Bauhaus Premium.
Därför är det fullständigt galet att de begär kassakvittot för att ni ska få bonusen.
Jag hade köpt för x kr och de gjorde en manuell registrering (fiktivt köp) på x kr efter att jag visat beloppet med hjälp av resursfakturor.
Ville jag att varje enskilt köp skulle vara med så var jag tvungen att komma med kassakvittot.
En av anledningen till att just ha kortet är just att slippa spara kvittona eftersom köpen ska synas när man loggar in på Bauhaus Premium.
Därför är det fullständigt galet att de begär kassakvittot för att ni ska få bonusen.
Dom syns ju bara där om den i kassan har reggat och det är ju där problematiken liggerD Derbyboy skrev:för mig kunde de ordna så att jag fick bonusen utan kvitton. Dock behövde jag skicka in fakturorna från resurs. VÄLDIGT märkligt att de inte har samma policy i alla butiker.
Har också haft problem med detta, de slutade meddela om bonuscheckar och man såg dom av en slump när man var inloggad. Sista åren reagerade jag på att det knappt kom några bonuscheckar alls, trots att man ändå handlat för ganska stora summor. Jag orkade dock inte gräva i det då jag redan tänkte avsluta kortet pga allt krångel med Resurs.
Man börjar ju fundera på om det är samma ägare till Bauhaus som till Resurs…
Man börjar ju fundera på om det är samma ägare till Bauhaus som till Resurs…
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 370 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 370 inlägg
Nepp när jag maila dom så krävde dom kvitto kopia då resurs fakturan endast sa totalbeloppet och inte vad som köptsD Derbyboy skrev:
Drabbad av precis samma sak på Bauhaus Linköping. Massor av köp under året och ingen bonus. Pratar med kundtjänst och inget Premiumköp registrerat - på hela jävla året! Ska skicka in alla fakturor till dom. Detta är rent lurendrejeri.
Kommer att kontakta corren och se om de vill göra ett reportage om detta.
Kommer att kontakta corren och se om de vill göra ett reportage om detta.
Jag har precis mailat deras kundtjänst samtliga fakturor för dom senaste 3 åren tillbaka sedan jag skaffade kortet. Ska åka ner till affären nästa vecka och se om jag får tag i deras varuhuschef och ta han i nackskinnet. Detta måste dom ju ha satt i system för lura sina kunder. Så uselt.D Derbyboy skrev: