D Derbyboy skrev:
Så det räcker inte att visa fakturorna från Resurs?
Nej det höll jag på med och dom i kundtjänsten svara gång på gång att dom behöver få se kvittona så dom ser vad man har köpt

Ossian K Olsson
Andreas på berget Andreas på berget skrev:
Nej det höll jag på med och dom i kundtjänsten svara gång på gång att dom behöver få se kvittona så dom ser vad man har köpt
Jag fick fota mina kvitto och maila kundtjänsten..

D
för mig kunde de ordna så att jag fick bonusen utan kvitton. Dock behövde jag skicka in fakturorna från resurs. VÄLDIGT märkligt att de inte har samma policy i alla butiker.

Jag hade köpt för x kr och de gjorde en manuell registrering (fiktivt köp) på x kr efter att jag visat beloppet med hjälp av resursfakturor.

Ville jag att varje enskilt köp skulle vara med så var jag tvungen att komma med kassakvittot.

En av anledningen till att just ha kortet är just att slippa spara kvittona eftersom köpen ska synas när man loggar in på Bauhaus Premium.

Därför är det fullständigt galet att de begär kassakvittot för att ni ska få bonusen.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
D
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag fick fota mina kvitto och maila kundtjänsten..
Jag sparar aldrig mina kvitton eftersom köpen ska registreras på kortet.

👎

Redigerat:
D Derbyboy skrev:
för mig kunde de ordna så att jag fick bonusen utan kvitton. Dock behövde jag skicka in fakturorna från resurs. VÄLDIGT märkligt att de inte har samma policy i alla butiker.

Jag hade köpt för x kr och de gjorde en manuell registrering (fiktivt köp) på x kr efter att jag visat beloppet med hjälp av resursfakturor.

Ville jag att varje enskilt köp skulle vara med så var jag tvungen att komma med kassakvittot.

En av anledningen till att just ha kortet är just att slippa spara kvittona eftersom köpen ska synas när man loggar in på Bauhaus Premium.

Därför är det fullständigt galet att de begär kassakvittot för att ni ska få bonusen.
Dom syns ju bara där om den i kassan har reggat och det är ju där problematiken ligger

Har också haft problem med detta, de slutade meddela om bonuscheckar och man såg dom av en slump när man var inloggad. Sista åren reagerade jag på att det knappt kom några bonuscheckar alls, trots att man ändå handlat för ganska stora summor. Jag orkade dock inte gräva i det då jag redan tänkte avsluta kortet pga allt krångel med Resurs.

Man börjar ju fundera på om det är samma ägare till Bauhaus som till Resurs…

D
Dom syns ju bara där om den i kassan har reggat och det är ju där problematiken ligger
Syns väl på fakturan från resurs

Ossian K Olsson
D Derbyboy skrev:
Syns väl på fakturan från resurs
Summan på fakturan och köpen som är reggade där är inte alltid samma som är reggade på Bauhaus ”mina sidor” och således reggas de inte för bonus eller för det digitala kvittot.

D
Jojo precis det är det som är problemet….men någon ovan sa att Bauhaus krävde kassakvitto för att registrera bonusen.

Jag menar att det inte ska behövas eftersom köpen syns på fakturan

D Derbyboy skrev:
Jojo precis det är det som är problemet….men någon ovan sa att Bauhaus krävde kassakvitto för att registrera bonusen.

Jag menar att det inte ska behövas eftersom köpen syns på fakturan
Nepp när jag maila dom så krävde dom kvitto kopia då resurs fakturan endast sa totalbeloppet och inte vad som köpts

D
Nepp när jag maila dom så krävde dom kvitto kopia då resurs fakturan endast sa totalbeloppet och inte vad som köpts
SINNESSJUKT!

(Kundtjänst godtar resurs-faktura för att efterregistrera bonusen som en klumpsumma)

Ossian K Olsson
En uppmaning till er med Bauhaus premium, kolla om ni har en bonuscheck för den går ut i slutet av Mars då*

*Om alla får checkar samma månad vill säga.

Drabbad av precis samma sak på Bauhaus Linköping. Massor av köp under året och ingen bonus. Pratar med kundtjänst och inget Premiumköp registrerat - på hela jävla året! Ska skicka in alla fakturor till dom. Detta är rent lurendrejeri.

Kommer att kontakta corren och se om de vill göra ett reportage om detta.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
D
Jag fick komp med 700 kr i form av bonuscheckar när samma sak hände mig för andra året i rad.

D Derbyboy skrev:
Jag fick komp med 700 kr i form av bonuscheckar när samma sak hände mig för andra året i rad.
Jag har precis mailat deras kundtjänst samtliga fakturor för dom senaste 3 åren tillbaka sedan jag skaffade kortet. Ska åka ner till affären nästa vecka och se om jag får tag i deras varuhuschef och ta han i nackskinnet. Detta måste dom ju ha satt i system för lura sina kunder. Så uselt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.