12 297 läst ·
55 svar
12k läst
55 svar
VARNING! Bauhaus-premiumkunder
Jag lämnade premiummedlemsskapet för allt krångel. Jag får bättre priser hos färghandeln.D Derbyboy skrev:Jag har skrivit om detta förr men eftersom det fortsätter känner jag mig nödgad att varna igen.
Bauhaus har ett premiumkort/resurskort. Kommer man upp i vissa nivåer så får man bonuscheckar (kickback).
Problemet är att Bauhaus inte registrerar en del köp som ”premiumköp” trots att man använder premium/resurskortet.
Det innebär att man inte får kickback på köpet.
Så när jag går igenom köphistoriken på resurs har jag 20 köp. Registrerade på Bahaus/premiumsidan är bara 15 köp. Jag missar alltså att få kickback på 5 av mina 20 köp.
Jag har på talat detta tidigare för Bahaus. Under 2024 hade de missat att registrera köp motsvarande en kickback på ca 7 000 kr.
Så är du premiumkund bör du jämföra fakturan med de köp som registreras på deras premiumsida.
Japp drabbad här med och har krigat och pratat med Linköpings Bauhaus chefer. Det är den som sitter i kassan som ska lägga in det och cheferna i butiken har påmint dom att göra detta och ser ingen anledning till att meddela konsumenterna om detta vanliga misstag då personer faktist har blivit påminda. Dessutom konkar det inte att återkoppla med resurs faktura utan dom behöver få in kvittona annars så får man inget ändå…D Derbyboy skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Det här med att inte berätta om bonus känns som flera företag börjat med, jag fick ett SMS från Jula om att jag hade en 50-lapp i bonuscheck.
Synd bara att det kom 23 december, och checken gällde till 31/12 ...
Synd bara att det kom 23 december, och checken gällde till 31/12 ...
SMS påminnelse mer än en vecka innan bonusen går ut, ännu en sak Jula gör bättre än Bauhaus..Dan_Johansson skrev:
Råkat ut för samma sak, dock endast för 2025 då allt var registrerat korrekt tidigare vad jag kunde se.
För mig handlade det om att dom missat att registrera 2/3 av alla köp så efter kontakt med deras kundtjänst la dom till en klumpsumma på ca 35000kr så fick bonuscheckar på över 5000kr nu i december.
Enligt kundtjänst så handlar det om att dom i kassan inte registrerar personnummer först, då registreras inte bonusen. Jag har påpekat detta för personal i butiken två gånger och efter andra gången så verkar polletten trillat ner för nu är dom noga och registrerar personnummer innan dom drar bauhauskortet.
Detta gäller i Örebrobutiken, så har ni problem i er butik så säg åt dom att registrera personnummer först. Att det inte skickar ut tydliga instruktioner över hela Sverige är ju en gåta så klart, för den i kundtjänst jag pratade med sa att det jag kan göra är ju att påminna personalen om att registrera korrekt när jag handlar 😂
För mig handlade det om att dom missat att registrera 2/3 av alla köp så efter kontakt med deras kundtjänst la dom till en klumpsumma på ca 35000kr så fick bonuscheckar på över 5000kr nu i december.
Enligt kundtjänst så handlar det om att dom i kassan inte registrerar personnummer först, då registreras inte bonusen. Jag har påpekat detta för personal i butiken två gånger och efter andra gången så verkar polletten trillat ner för nu är dom noga och registrerar personnummer innan dom drar bauhauskortet.
Detta gäller i Örebrobutiken, så har ni problem i er butik så säg åt dom att registrera personnummer först. Att det inte skickar ut tydliga instruktioner över hela Sverige är ju en gåta så klart, för den i kundtjänst jag pratade med sa att det jag kan göra är ju att påminna personalen om att registrera korrekt när jag handlar 😂
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 276 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 276 inlägg
Det säkraste är att lämna fram ID först, låta de knappa in personnumret och sen dra resurskortet.S silo skrev:Råkat ut för samma sak, dock endast för 2025 då allt var registrerat korrekt tidigare vad jag kunde se.
Varje gång ”aha, ska du betala med det? Då behöver du inte visa ID”
Nä just det…
D Derbyboy skrev:
Bygger ett nytt hus och har råkat ut för samma sak 3 år i rad. Bauhaus har inte koll på sitt system, fick inga regelbundna checkar sista perioden (nov24-okt25) men i dec kom det 1700 kr som checkar, framgår dock inte hur långt tillbaka de gått. Orkar inte kolla all kvitton längre utan handlar numer på Hornbach istället eftersom de ofta matchar Bauhaus-rabatten med Hornbach ordinarie priser och har bättre web-sidor när man ska söka byggmaterial.D Derbyboy skrev:Jag har skrivit om detta förr men eftersom det fortsätter känner jag mig nödgad att varna igen.
Bauhaus har ett premiumkort/resurskort. Kommer man upp i vissa nivåer så får man bonuscheckar (kickback).
Problemet är att Bauhaus inte registrerar en del köp som ”premiumköp” trots att man använder premium/resurskortet.
Så när jag går igenom köphistoriken på resurs har jag 20 köp. Registrerade på Bahaus/premiumsidan är bara 15 köp. Jag missar alltså att få kickback på 5 av mina 20 köp.
Jag har på talat detta tidigare för Bahaus. Under 2024 hade de missat att registrera köp motsvarande en kickback på ca 7 000 kr.
Så är du premiumkund bör du jämföra fakturan med de köp som registreras på deras premiumsida.
Samma sak för mig, de hade lyckats skapa två konton för mig men inget av köpen jag gjort sedan jag blev premiumkund hade blivit registrerat på något av kontona. Upptäckte det av en slump efter att jag kontaktat kundtjänst när jag inte kunde logga in på medlemssidan för premiumkunder.D Derbyboy skrev:Jag har skrivit om detta förr men eftersom det fortsätter känner jag mig nödgad att varna igen.
Fick skicka in kopia av fakturorna från Resurs bank, gick inte att registrera i efterhand med hjälp av kvitton så fick vänta i nästan en månad innan sista fakturan från Resurs kom.
Handlade för totalt ca 40 000 och fick 1200 i checkar nu i december. Fick ett sms med nedanstående info.
”Grattis! Du har fått ny bonus att använda hos BAUHAUS! Logga in för att se din bonus”
Gillar inte allt krångel medlemskapet inneburit och vet inte om jag vill fortsätta vara premiumkund, utöver allt krångel så vill jag helst betala det jag köper direkt och inte få faktura i efterhand.
Bauhaus prisgaranti har varit bra iaf, har gett mig ca 8000 i rabatt under året. Hade tur, varan jag skulle köpa fanns på kampanj hos en onlinebutik som hade en liten fysisk butik och det godtogs av kundtjänsten så det blev 29500 istället för 35500kr för det köpet. 😄
Jag skaffade kort och sedan har det blivit mindre handlat än jag tänkt, och handlar jag för några hundra betalar jag på annat sätt för att slippa krångla med en extra faktura. Ytterst märkligt att det inte går automatiskt om man handlar med deras specialkort och fult om bonusen brinner inne fort utan att de ens talar om att den finns. Kanske det ginge att få Resurs bank att sätta tryck på dem?Andreas på berget skrev:
Japp drabbad här med och har krigat och pratat med Linköpings Bauhaus chefer. Det är den som sitter i kassan som ska lägga in det och cheferna i butiken har påmint dom att göra detta och ser ingen anledning till att meddela konsumenterna om detta vanliga misstag då personer faktist har blivit påminda. Dessutom konkar det inte att återkoppla med resurs faktura utan dom behöver få in kvittona annars så får man inget ändå…
Nu är jag inte premiumkund och detta är lite off topic, men företaget jag jobbar på har konto på Bauhaus och ibland händer det att man åker inom och handlar där till ett jobb. Det är extremt sällan personalen i kassan frågar om kvittot ska märkas med något. Man vill ofta märka kvittot med projektnumret för att underlätta för kontoret så de ser vart de ska fakturera materialet, men om inte jag tänker på det själv och talar om det så blir det ofta inga märkningar.
Jag har tidigare jobbat på Jula i 6år, och där var vi stenhårda på att Alltid fråga företagskunder om de vill märka fakturan. Förstår inte varför det ska slarvas så mycket.
En märkning är okej att slarva, det går ingen under av, men det jag läser om gällande bonuspoängen är ju helt bedrövligt.
Jag har tidigare jobbat på Jula i 6år, och där var vi stenhårda på att Alltid fråga företagskunder om de vill märka fakturan. Förstår inte varför det ska slarvas så mycket.
En märkning är okej att slarva, det går ingen under av, men det jag läser om gällande bonuspoängen är ju helt bedrövligt.
Det måste ju vara en avsiktlig misfeature i systemet. Någon har ansträngt sig för att se till att det är viktigt att personnumret registreras först.S silo skrev:Enligt kundtjänst så handlar det om att dom i kassan inte registrerar personnummer först, då registreras inte bonusen. Jag har påpekat detta för personal i butiken två gånger och efter andra gången så verkar polletten trillat ner för nu är dom noga och registrerar personnummer innan dom drar bauhauskortet.
Dessutom: att inte kortdata identifierar kunden synes mig också vara en avsiktlig felkonstruktion.
Va måste du lämna in kvittona för att få bonusen?Andreas på berget skrev:
Japp drabbad här med och har krigat och pratat med Linköpings Bauhaus chefer. Det är den som sitter i kassan som ska lägga in det och cheferna i butiken har påmint dom att göra detta och ser ingen anledning till att meddela konsumenterna om detta vanliga misstag då personer faktist har blivit påminda. Dessutom konkar det inte att återkoppla med resurs faktura utan dom behöver få in kvittona annars så får man inget ändå…