Jag har skrivit om detta förr men eftersom det fortsätter känner jag mig nödgad att varna igen.
Bauhaus har ett premiumkort/resurskort. Kommer man upp i vissa nivåer så får man bonuscheckar (kickback).
Problemet är att Bauhaus inte registrerar en del köp som ”premiumköp” trots att man använder premium/resurskortet.
Det innebär att man inte får kickback på köpet.
Så när jag går igenom köphistoriken på resurs har jag 20 köp. Registrerade på Bahaus/premiumsidan är bara 15 köp. Jag missar alltså att få kickback på 5 av mina 20 köp.
Jag har på talat detta tidigare för Bahaus. Under 2024 hade de missat att registrera köp motsvarande en kickback på ca 7 000 kr.
Så är du premiumkund bör du jämföra fakturan med de köp som registreras på deras premiumsida.
Bauhaus har ett premiumkort/resurskort. Kommer man upp i vissa nivåer så får man bonuscheckar (kickback).
Problemet är att Bauhaus inte registrerar en del köp som ”premiumköp” trots att man använder premium/resurskortet.
Det innebär att man inte får kickback på köpet.
Så när jag går igenom köphistoriken på resurs har jag 20 köp. Registrerade på Bahaus/premiumsidan är bara 15 köp. Jag missar alltså att få kickback på 5 av mina 20 köp.
Jag har på talat detta tidigare för Bahaus. Under 2024 hade de missat att registrera köp motsvarande en kickback på ca 7 000 kr.
Så är du premiumkund bör du jämföra fakturan med de köp som registreras på deras premiumsida.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 295 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 295 inlägg
Jag har varit med om samma sak.D Derbyboy skrev:
Sedan ett halvår tillbaka så lämnar jag alltid fram legitimationen först så de reggar mitt konto, sen tar jag fram Bauhauskortet och betalar med det.
Det är så jäkla grisigt av Bauhaus att de gör så.
På samma sätt har de slutat skicka ut mail om bonuscheckar till mig så jag får gå in och kolla själv på Mina sidor.
Hatar att Bauhauskortet fortfarande är den mest praktiska lösningen för mig med högst kick back.
Samma sak för mig, får inga mail/sms om bonuscheckar.
Igår när jag var och handlade sa kassörskan att jag hade 350 kr i bonus men att något ”fel” gjorde att de inte gick att registrera. När jag sen loggade in kunde jag inte se bonuscheckarn.
Igår när jag var och handlade sa kassörskan att jag hade 350 kr i bonus men att något ”fel” gjorde att de inte gick att registrera. När jag sen loggade in kunde jag inte se bonuscheckarn.
Jag har inte tänkt på bonusen men kollade nu och såg att jag inte hade några checkar. Pratade med kundtjänst och tydligen hade jag inte godkänt att dom skickar information om bonus och nyheter till mig... Var en check på ett par hundra som gick ut 31 december vilket känns surt, för jag var där och handlade färg för ett par tusen innan jul utan att få någon info i kassan om att det fanns en bonuscheck.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 295 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 295 inlägg
”Inte godkänt” min röv heller! De skiter i det helt uppenbarligen då de skickar ut reklam i dag och ett.T Trafikverket1 skrev:Jag har inte tänkt på bonusen men kollade nu och såg att jag inte hade några checkar. Pratade med kundtjänst och tydligen hade jag inte godkänt att dom skickar information om bonus och nyheter till mig... Var en check på ett par hundra som gick ut 31 december vilket känns surt, för jag var där och handlade färg för ett par tusen innan jul utan att få någon info i kassan om att det fanns en bonuscheck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 295 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 295 inlägg
Du kan ju tänka dig hur många miljoner de sparar på att kunder glömmer sina checkar!T Trafikverket1 skrev:
Om någon här vill motbevisa mig får ni gärna skriva om ni får mail med info om bonus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förr fick man till och med sådanahär mail..
2024 var sista året jag fick meddelande om bonus. Jag har fått bonus därefter men då inga meddelanden. Tror de helt enkelt slutat men de där kryssrutorna ger kunden skenet av att de meddelar när man fått Bonus.
Kollade i sms-historiken och 2023 fick jag sms om bonus.....
Tja, vet inte om jag haft samma problem, men det är ett rörigt system de har.
Om jag loggar in på Bauhaus hemsida för att se köphistorik så saknas rabatter och info om vad som köpts, om man handlat via webshoppen. Så där står det att jag handlat för 3000:- mer än vad jag har.
Av nyfikenhet ville jag kolla vad jag faktiskt har betalat. Då får man logga in i Resursbanks app/hemsida, för de har flyttat från Kivra. Där finns ingen som helst faktureringshistorik, utan där är det tomt där de gamla fakturorna ska finnas.
Fakturorna verkar försvinna när de betalats. Som tur var gick det att se de korrekta summorna under transaktioner.
Stabilt. Hur svårt kan det vara.
Enda anledningen till att jag är kvar som premiumkund är att det är trevligt med 90dagars öppet köp ibland.
Om jag loggar in på Bauhaus hemsida för att se köphistorik så saknas rabatter och info om vad som köpts, om man handlat via webshoppen. Så där står det att jag handlat för 3000:- mer än vad jag har.
Av nyfikenhet ville jag kolla vad jag faktiskt har betalat. Då får man logga in i Resursbanks app/hemsida, för de har flyttat från Kivra. Där finns ingen som helst faktureringshistorik, utan där är det tomt där de gamla fakturorna ska finnas.
Fakturorna verkar försvinna när de betalats. Som tur var gick det att se de korrekta summorna under transaktioner.
Stabilt. Hur svårt kan det vara.
Enda anledningen till att jag är kvar som premiumkund är att det är trevligt med 90dagars öppet köp ibland.