P
J JohanLun skrev:
Men inte utannonserade priser, dagar, antal försäljningsförsök, brf osv. Som hemnet vinner på att dölja och booli vill visa. Som Anders påpekade, köpare bör kolla booli i första hand. Säljare ändålänge troligen hemnet.
Historiken är väl det samma som tidigare försäljningar eller?
Då finns det utfärdade lagfarter...

Nissens
13th Marine 13th Marine skrev:
Snackade med mäklaren igen.
Marknaden här är fortfarande sval, och därmed köparens.
De som verkligen är intresserade av att köpa hus finns på Booli, för det är där man hittar alla objekt.
Jag är verkligen intresserad av att köpa ett objekt och är på Hemnet. Jag är knappast unik med det…
Mäklaren har antagligen dold agenda…
Hemnet använder man som förhandlingsargument, "Nej, vi har ju inte ens lagt ut det på hemnet igen".

P
Nissens Nissens skrev:
Jag är verkligen intresserad av att köpa ett objekt och är på Hemnet. Jag är knappast unik med det…
Mäklaren har antagligen dold agenda…
dold agenda?
typ sälja så dyrt som möjligt och maximera provisionen ?
Väldigt orginellt...

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Jag håller på att sälja sommarstugan. Betalade precis 5 500:- för en premiumannons på Hemnet. Om det är värt det vet jag inte, men det känns som att det inte är så mycket pengar i sammanhanget.

• Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag håller på att sälja sommarstugan. Betalade precis 5 500:- för en premiumannons på Hemnet. Om det är värt det vet jag inte, men det känns som att det inte är så mycket pengar i sammanhanget.
Du får ett lägre annonspris eftersom sommarstugan säkert är lite billigare och inte ligger i ett makalöst attraktivt postnummer. Att deras prissättning för en digital annons baseras på utgångspris och postnummer är ju bara löjligt.

Sålde huset, la aldrig ut på Hemnet, blev Booli och förhandsvisning och såld tre dagar senare.

H henke71 skrev:
Du får ett lägre annonspris eftersom sommarstugan säkert är lite billigare och inte ligger i ett makalöst attraktivt postnummer. Att deras prissättning för en digital annons baseras på utgångspris och postnummer är ju bara löjligt.
Kan förklara varför jag fick betala 15k i Vasastan för premium förra året

• Gilla
henke71
  • Laddar…
Nissens
Sålde huset, la aldrig ut på Hemnet, blev Booli och förhandsvisning och såld tre dagar senare.
För lågt pris?

Nissens
useless useless skrev:
Efter avdrag ca 4300kr (om om du gjort vinst) känns prisvärt. 😊
Speciellt som det sannolikt är köparen som betalar i form av högre pris än annars. 😊

Nissens Nissens skrev:
Speciellt som det sannolikt är köparen som betalar i form av högre pris än annars. 😊
Så är det ju på sätt och vis, om man nu är övertygad om att priset blir högre.

Det är därför man som köpare ska skippa Hemnet. Det enda man gör är att man ger Hemnet höga besökssiffror som de sedan använder för att motivera sina annonspriser. Som köpare har man väldigt lite att vinna på att använda Hemnet och som du säger förlorar man till och med på det i form av högre pris.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
För lågt pris?
Tre mäklare förslog liknande utgångspris.
Men vi hade tre som bjöd upp det 10%.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
W Weimik skrev:
Det är därför man som köpare ska skippa Hemnet.
Som köpare letar man ju efter det perfekta objektet.
Att INTE leta efter det perfekta objektet bara för att det ligger på ”fel” site låter helt galet i mina öron. .

För egen del kan mitt önskade objekt få ligga på en ”helvetes” site, bara jag får köpa…

• Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Att INTE leta efter det perfekta objektet bara för att det ligger på ”fel” site låter helt galet i mina öron. .

För egen del kan mitt önskade objekt få ligga på en ”helvetes” site, bara jag får köpa…
Kan du ge något exempel på objekt som du hittar på Hemnet men inte på Booli?

Som köpare letar jag helst på ett enda ställe (hellre än flera) och gärna då på ett ställe där det finns flest objekt och där jag inte ådrar mig några extra kostnader. Jag skulle inte lägga pengar och möda på en ”helvetes” site om det ändå är extremt osannolikt att det perfekta objektet bara finns där. Men jag förstår att man kan tänka olika om det.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Som köpare vill jag leta där det finns flest objekt, och det är på Booli. Så enkelt är det.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Som köpare vill jag leta där det finns flest objekt, och det är på Booli. Så enkelt är det.
Jag tänker att jag som köpare vill se alla (relevanta) objekt.
Booli har väl generellt sett alla objekt, åtminstone om man tittar på bostäder som säljs, det måste vara i undantagsfall något objekt saknas.
Hemnet kommer allt mer sakna relevanta objekt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.