115 683 läst ·
584 svar
116k läst
584 svar
Varning 9300:- för annons på hemnet!!
Historiken är väl det samma som tidigare försäljningar eller?J JohanLun skrev:
Då finns det utfärdade lagfarter...
Jag är verkligen intresserad av att köpa ett objekt och är på Hemnet. Jag är knappast unik med det…13th Marine skrev:
Mäklaren har antagligen dold agenda…
13th Marine skrev:
Du får ett lägre annonspris eftersom sommarstugan säkert är lite billigare och inte ligger i ett makalöst attraktivt postnummer. Att deras prissättning för en digital annons baseras på utgångspris och postnummer är ju bara löjligt.useless skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 728 inlägg
Sålde huset, la aldrig ut på Hemnet, blev Booli och förhandsvisning och såld tre dagar senare.
Renoverare
· Stockholm
· 20 407 inlägg
Kan förklara varför jag fick betala 15k i Vasastan för premium förra åretH henke71 skrev:
Efter avdrag ca 4300kr (om om du gjort vinst) känns prisvärt. 😊useless skrev:
Speciellt som det sannolikt är köparen som betalar i form av högre pris än annars. 😊
Så är det ju på sätt och vis, om man nu är övertygad om att priset blir högre.Nissens skrev:
Det är därför man som köpare ska skippa Hemnet. Det enda man gör är att man ger Hemnet höga besökssiffror som de sedan använder för att motivera sina annonspriser. Som köpare har man väldigt lite att vinna på att använda Hemnet och som du säger förlorar man till och med på det i form av högre pris.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 728 inlägg
Som köpare letar man ju efter det perfekta objektet.W Weimik skrev:
Att INTE leta efter det perfekta objektet bara för att det ligger på ”fel” site låter helt galet i mina öron. .
För egen del kan mitt önskade objekt få ligga på en ”helvetes” site, bara jag får köpa…
Kan du ge något exempel på objekt som du hittar på Hemnet men inte på Booli?Z Zodde skrev:
Som köpare letar jag helst på ett enda ställe (hellre än flera) och gärna då på ett ställe där det finns flest objekt och där jag inte ådrar mig några extra kostnader. Jag skulle inte lägga pengar och möda på en ”helvetes” site om det ändå är extremt osannolikt att det perfekta objektet bara finns där. Men jag förstår att man kan tänka olika om det.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 656 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 728 inlägg
Jag tänker att jag som köpare vill se alla (relevanta) objekt.SågspånPappspikEternit skrev:
Booli har väl generellt sett alla objekt, åtminstone om man tittar på bostäder som säljs, det måste vara i undantagsfall något objekt saknas.
Hemnet kommer allt mer sakna relevanta objekt.