115 461 läst ·
584 svar
115k läst
584 svar
Varning 9300:- för annons på hemnet!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Det beror säkert på var man befinner sig i landet, men om jag tolkar vår mäklare rätt så befinner de som är "köpklara" främst på Booli, lägger man ut på Hemnet så signalerar man att huset är svårsålt och då drar de köpklara öronen till sig och går in med lägre bud.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
Historiskt har allmänheten funnits på Hemnet, mao där pengarna finns. Men kanske börjar ändrats. Jag personligen hade nog inte vågat satsa på att skippa hemmet om jag sålt idag. 9k är ändå småpengar när det handlade om 10-20 miljoner kronor13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Så resonerade jag också när jag föreslog det för mäklaren, men blev avrådd från det.AndersMalmgren skrev:
Jag tänker att man får lyssna på den som jobbar med det dagligen.
Beroende på dom du frågar en mäklare vars byrå är delägare i Boneo eller en mäklare som får kickback från Hemnet får man olika svar..13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Oavsett så kommer jag dra min fundering genom mäklaren igen, behövs en bra förklaring till varför man inte kör i alla kanaler direkt.
Går man ut på Hemnet och har offentliga visningar så drar det till 95% (eller så) personer som inte är beredda att slanta upp och köpa huset. Det skapar bara en massa obetalt arbete för mäklaren.13th Marine skrev:
De behöver inte vara direkt fel, men kanske bortfiltrerade. Till exempel det här som finns under Till salu på Hemnet: https://www.hemnet.se/bostad/radhus-6rum-forsbacka-gavle-kommun-bryggeriet-forsbacka-33-4-21708585H HenrikP skrev:
Det finns även på Booli, men är lätt att missa eftersom det ligger under fliken Nyproduktion där.
Som jag ser det är antalet objekt som finns på Hemnet men inte på Booli försumbart och som köpare är det inte värt att använda båda. Booli räcker, som de säger. Däremot är det fortfarande tveksamt om Booli räcker när du ska sälja.
Det är möjligt. Jag sökte med filtret "villa", och jag har kollat några av exemplen genom att söka enbart på gatuadress, utan ytterligare filter. Då hittade jag en som var klassad som "fritidshus" och en som var klassad som "gård" på Booli. Min personliga åsikt är att de är "villor", i och med att båda är lämpliga för åretrunt-boende, och den som var klassad som "gård" enligt min åsikt har för lite mark för en sådan klassificering.H HenrikP skrev: