AnnaKanin skrev:
Nallis - det är faktiskt du som betalar värmekostnaden genom din månadsavgift till föreningen!
Jo det är sant men den vrierar inte nu utan vi har ju en fast hyra.
Men vi kommer få betala för värme snart tror jag för dem har installerat värmemätare. Men då tror jag dem sänker hyran el att man får betala om man har för varmt.
samma har dem precis gjort med vattnet, använder man mer så får man betala resten själv, använder man mindre en vad dem satt som gräns får man tillbaks pengar.

Har du pratat med någon från föreningen, vaktmästaren eller styrelsen? Ingen är ju intresserad av att brassa på med dyr värme som du sen vädrar ut genom altandörren! Det är självklart något som är fel i ditt hem, så varmt kan man inte ha det.

Gammaml tråd ser jag, och det va kul o se hur galet varmt ni har hemma :-D
Trodde de flesta hade 18- max 20 grader hemma men folk har mkt varmare än så! Min far har 18 hos sig, snålthet säkert inblandat, men vet andra som har 18 och tycker det är bra. Kan tänka mig älndre människor är vana att ha lite kallare hemma som 18grader, medans de lite yngre som bott i bättre byggda hus är vana med att ha det varmare.

Jag gillar att vara halvnaken hemma och tycker det därför är skönt med 22-23grader, men skäms lite över det för det tycker jag är lite för varmt egentligen för en människa. Skulle säga 21grader är optimala. Just nu har vi fått bregvärme i brf och fungerar inte som det skall riktigt och jag har från normala 22-23greder bara 18,5 och det fycker jag är jättekallt! Blir tom. snorig o förkyld hemma av det. Min far o mor som har 18 hemma där för man ha tjocka tröjan på sig.

Nallis skrev:
För saken är ju den att vi föder upp en pälsras och för att få bäst päls på dem ska temperaturen gärna vara runt 17 grader. Så denna värme är inte rolig på nåt sätt.
Många och kanske också stora pälsrasindivider inomhus kan alstra mycket värme :).
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.