1 383 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Golv i ouppvärmt uterum?
Vill ni dela med er av era erfarenheter kring val av golv i era uterum?
Har ett isolerat uterum där jag inte tillför någon värme på vintern och ej heller kyla på sommaren. Ligger isolerat bjälklag med golvspån nu.
Vad har ni som funkar i era uterum med denna stora temperaturväxling som kommer bli vinter och sommar?
Har ett isolerat uterum där jag inte tillför någon värme på vintern och ej heller kyla på sommaren. Ligger isolerat bjälklag med golvspån nu.
Vad har ni som funkar i era uterum med denna stora temperaturväxling som kommer bli vinter och sommar?
Va först inne på laminatgolv men är rädd för att temperaturväxlingarna då jag ej kommer ha värme på vintern och att resta skarvar kommer ställa till problem, men det kanske funkar @Fideliox ? Limmade plastmattor va jag inne på sen men fick höra att limmet kan lossa pga höga temperaturer som det kan tänkas bli.
Någon typ av vinylklick är jag inne på nu precis som @Byggwill har.
Tryckimpregnerad går bort för vår del.
Är ingen expert alls, hade själv liknande tråd på ämnet för några år sedan. Temperaturen är nog inget problem utan mer luftfuktigheten då det är träkärna i laminaten. Drar den åt sig fukt så kan det resa sig sen som jag förstod. Jag har luftvärmepump i uterummet så jag håller det bara frostfritt. Förbrukningen är mycket låg. Styr den med en sensibo sky. När tempen går under 2c så startar pumpen och kör upp det till 10c i underhållsvärme och sen stänger den av. Funkar hos oss iaf.S samtheman skrev:Va först inne på laminatgolv men är rädd för att temperaturväxlingarna då jag ej kommer ha värme på vintern och att resta skarvar kommer ställa till problem, men det kanske funkar @Fideliox ? Limmade plastmattor va jag inne på sen men fick höra att limmet kan lossa pga höga temperaturer som det kan tänkas bli.
Redigerat:
Vinylgolvet kan du lägga i uterummet utan att behöva oroa dig för att det ska röra sig så länge undergolvet är rakt.S samtheman skrev:Va först inne på laminatgolv men är rädd för att temperaturväxlingarna då jag ej kommer ha värme på vintern och att resta skarvar kommer ställa till problem, men det kanske funkar @Fideliox ? Limmade plastmattor va jag inne på sen men fick höra att limmet kan lossa pga höga temperaturer som det kan tänkas bli.
Klicka här för att svara