296 läst ·
3 svar
296 läst
3 svar
Isolera ouppvärmt garage
Isoleringsfråga
Jag håller på att bygga om mitt garage och vill isolera det, men det ska inte vara uppvärmt(har heller aldrig varit uppvärmt). Garaget har tidigare bestått av två delar:
– ett isolerat rum med ångspärr
– ett oisolerat rum
Nu har jag öppnat upp väggen mellan rummen och vill isolera hela garaget innan jag sätter ny gips.Intill den tidigare oisolerade delen ligger huset, och mellan husets vägg och garaget finns en luftspalt.
Min fråga är:
Ska jag ta bort den gamla ångspärren när garaget ändå ska fortsätta vara icke-uppvärmt och jag ändå river allt gips
Ska jag även isolera väggen mot huset, och i så fall sätta vindpapp för att hålla luftspalten fri?
Räcker små remsor med vindpapp som för att hålla isoleringen på plats (Och häfta på reglarnas insida)?
Jag håller på att bygga om mitt garage och vill isolera det, men det ska inte vara uppvärmt(har heller aldrig varit uppvärmt). Garaget har tidigare bestått av två delar:
– ett isolerat rum med ångspärr
– ett oisolerat rum
Nu har jag öppnat upp väggen mellan rummen och vill isolera hela garaget innan jag sätter ny gips.Intill den tidigare oisolerade delen ligger huset, och mellan husets vägg och garaget finns en luftspalt.
Min fråga är:
Ska jag ta bort den gamla ångspärren när garaget ändå ska fortsätta vara icke-uppvärmt och jag ändå river allt gips
Ska jag även isolera väggen mot huset, och i så fall sätta vindpapp för att hålla luftspalten fri?
Räcker små remsor med vindpapp som för att hålla isoleringen på plats (Och häfta på reglarnas insida)?
Tack. Ja precis så tänker jag också att jag river bort den gamla ångspärren.H Håbbe01 skrev:
Har du förslag på hur jag isolerar sidan mot huset för att undvika att isoleringen trillar bak i luftspalten?
Klicka här för att svara