Isoleringsfråga

Jag håller på att bygga om mitt garage och vill isolera det, men det ska inte vara uppvärmt(har heller aldrig varit uppvärmt). Garaget har tidigare bestått av två delar:



– ett isolerat rum med ångspärr



– ett oisolerat rum



Nu har jag öppnat upp väggen mellan rummen och vill isolera hela garaget innan jag sätter ny gips.Intill den tidigare oisolerade delen ligger huset, och mellan husets vägg och garaget finns en luftspalt.



Min fråga är:



Ska jag ta bort den gamla ångspärren när garaget ändå ska fortsätta vara icke-uppvärmt och jag ändå river allt gips



Ska jag även isolera väggen mot huset, och i så fall sätta vindpapp för att hålla luftspalten fri?



Räcker små remsor med vindpapp som för att hålla isoleringen på plats (Och häfta på reglarnas insida)?
 
J Jiimm skrev:
Ska jag ta bort den gamla ångspärren
Absolut. Fukten måste kunna vandra från varm sida till kall sida berodde på utetemp när man ej har uppvärmning
 
H Håbbe01 skrev:
Absolut. Fukten måste kunna vandra från varm sida till kall sida berodde på utetemp när man ej har uppvärmning
Tack. Ja precis så tänker jag också att jag river bort den gamla ångspärren.


Har du förslag på hur jag isolerar sidan mot huset för att undvika att isoleringen trillar bak i luftspalten?
 
Går alltid o sätta nån vindpapp
 
  • Älska
Jiimm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.