Attitudeswe
Har ingen erareneht av ontech. Jag kör en sensibo så kan man övervaka temp och fuktighet och köra värmen efter elpriset via API.

Men har du inget WiFi där den sitter så kanske ontech är mer lämpad.

Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Har ingen erareneht av ontech. Jag kör en sensibo så kan man övervaka temp och fuktighet och köra värmen efter elpriset via API.

Men har du inget WiFi där den sitter så kanske ontech är mer lämpad.
Har inget Wifi.

L LinaOlsson skrev:
Har inget Wifi.
Jag har Ontech på elementen och är väldigt nöjd med deras support.

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
Attitudeswe
Comviq säljer 200mbyte kontantkort giltigt i 12mån för 100kr/år.

Om man vill fixa wifi will IoT prylar så går det...

Skall du ha 8grader alltid och ställa upp till 22 inför avresa till stugan så kan väl inte en ontech det?

Comviq säljer 200mbyte kontantkort giltigt i 12mån för 100kr/år.

Om man vill fixa wifi will IoT prylar så går det...

Skall du ha 8grader alltid och ställa upp till 22 inför avresa till stugan så kan väl inte en ontech det?
På elementen kan jag styra vilket gradantal jag vill ha. Brukar ha tolv grader när jag inte är här. Så höjer jag till 20 eller 22 någon dag innan jag ska till stugan. Ibland ökar jag successivt 15, 18 och 20. Så det går utmärkt att bestämma vilka grader jag vill ha. Vet dock inte hur det fungerar på luftvärmepump.

Attitudeswe
En värmepump vill man inte slå på/av flera gånger i timmen, villet väl är metoden en ontech använder. Den behöver köra minst 2timmar i sträck för att avfrostning och liknande skall fungera hjälpligt.

Skaffa internet i stugan och styr värmepumpen via dess inbyggda wifi eller via en Sensibo wifi till IR emulator.

Med en värmepump kan du även avfukta istället för att värma när det är plusgrader. Bara värma vid minusgrader för att undvika frysta rör.

En sensibo visar graf med temp och fuktighet:
Diagram som visar temperatur och luftfuktighet över tid, med specifika värden 21,5°C och 53,9% RH, för en dag den 17 januari kl. 13:46.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag hade en Gree i min koloni. Var mycket nöjd med den. För just min lilla koloni på 50 kvm dög den 12000 inl installation
Min stuga är ungefär den storleken. Styrde du den med telefonen?

Suvi5700
L LinaOlsson skrev:
Ja dom hade en bra app.

L LinaOlsson skrev:
Hej. Jag undrar vilken luftvärmepump du har? Jag vill gärna ha en Gree för den klarar -30 grader.
Jag har ingen - än.
Tänker skaffa, men då blir det nog Toshiba eller Panasonic.

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ja dom hade en bra app.
Hade Gree en egen app? Eller hade du Ontech eller någon annan app?

Attitudeswe
L LinaOlsson skrev:
Med en så liten stuga behöver man väl knappast förvärma. Kan inte ta mer än en timme att värma den från 8 till 20 grader med en värmepump som producerar 6kW värme.

Kör man avfuktningsfunktionen har man ingen fukt att värma ur textilier.

...Skall du ha 8grader alltid och ställa upp till 22 inför avresa till stugan så kan väl inte en ontech det?
Det är just det man kan göra (och mycket annat).

Med en så liten stuga behöver man väl knappast förvärma. Kan inte ta mer än en timme att värma den från 8 till 20 grader med en värmepump som producerar 6kW värme.

Kör man avfuktningsfunktionen har man ingen fukt att värma ur textilier.
Ja jag funderade precis på det att jag kan ha inställt på 16 grader och öka elementen innan jag kommer. Öka luftvärmepumpen när jag är där. Ställa tillbaka när jag åker därifrån

Med en så liten stuga behöver man väl knappast förvärma. Kan inte ta mer än en timme att värma den från 8 till 20 grader med en värmepump som producerar 6kW värme...
Gissar att du inte har erfarenhet att värma upp ett nerkylt hus. 😉

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Suvi5700
L LinaOlsson skrev:
Hade Gree en egen app? Eller hade du Ontech eller någon annan app?
Gree har en egen spp

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.