Att sådant är obehagligt kan vi väl skriva under på...
 
  • Gilla
  • Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Samt att du drar den ganska hårt, verkar inte varit riktigt dragen när det blir så.

Skulle nog även kolla över hur lasten ligger på denna säkringen, och ev flytta tex uttaget där vattenkokaren sitter, dessa brukar vara på 1500-2000w, alltså denna behöver nästan 10A själv.
 
  • Gilla
S_B_O
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Samt att du drar den ganska hårt, verkar inte varit riktigt dragen när det blir så.

Skulle nog även kolla över hur lasten ligger på denna säkringen, och ev flytta tex uttaget där vattenkokaren sitter, dessa brukar vara på 1500-2000w, alltså denna behöver nästan 10A själv.
Har skaffat delarna och ska byta ikväll. Ska då även kolla de andra så de ser bra ut .Tror balansen är okej, i och med att det fungerar under så lång tid fram tills nu.
 
Då var felet fixat, med forumets hjälp. Allting gick problemfritt bortsett från en liten detalj som jag nämner eftersom det kan hjälpa någon annan som läser det här i framtiden och ska göra något liknande för första gången.

Klaffarna på passdelsnyckeln var lite för vida, så när jag skulle dra ut passdelen följde den inte med utan hamnade på tvären. Genom att först testa med den nya passdelen kan man besparar sig det problemet. Genom att först trycka in klaffarna lite lätt så det klämmer åt kring passdelen gick det fint att skruva in den nya.

Jag använde passdelsnyckeln jag blev rekommenderad.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
L
Vad bra att det gick smidigt att fixa det felet. I vanliga fall när man felsöker behöver inte förekomsten av ett fel inte utesluta att det finns flera fel som är mer eller mindre påtagliga. Det jag menar är du får väl köra vattenkokaren och allt det andra under minst en vecka, så du ser om det finns mer saker att fixa på anläggningen.
 
  • Gilla
S_B_O
  • Laddar…
L Lenza skrev:
Vad bra att det gick smidigt att fixa det felet. I vanliga fall när man felsöker behöver inte förekomsten av ett fel inte utesluta att det finns flera fel som är mer eller mindre påtagliga. Det jag menar är du får väl köra vattenkokaren och allt det andra under minst en vecka, så du ser om det finns mer saker att fixa på anläggningen.
Absolut, du har helt rätt och det är inte omöjligt att jag tagit ut lyckan lite i förskott. Det återstår att se. Jag lovar att återkomma om några veckor efter en okulärbesiktning av proppen. Den förra blev förändrad på bara någon dag.
 
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
Kan meddela att än så länge har det varit problemfritt. Återstår att se om det klarar sig genom vintern...
 
  • Gilla
Jarl69 och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.