134 351 läst ·
122 svar
134k läst
122 svar
Varför inte polyuretan skum
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Den information jag fått är att soyabönsprodukten är den med öppna celler och tillika den som används som isolering i tak och väggar i bostäder.VillaAnna skrev:
Produkten dom har för att isolera platta på mark är inte samma som dom isolerar väggar och tak i bostäder med. Dom skriver att det är en PU-produkt, men också att den är 100% vattenbaserad. Det är ungefär samma sak som att säga att olja är 100% vattenbaserat. Det ökar inte precis trovärdigheten...
Du kan väl länka till infon om Icynenes isolering med slutna celler.
Jag gjorde ett test med PU och icynene, icynenen sög upp vatten och ett dygn efter att jag lyft ut den ur vattnet hade den fortfarande en stor mängd vatten i sig. Problemet, som nämns på hemsidan jag länkade till är att det suger upp vattnet och risken finns att man då inte märker läckan. PU sög inte upp något vatten alls trots ett dygn under ytan, men det är kanske inte så konstigt, PU används även som flytmaterial.VillaAnna skrev:
På vad sätt är de sidorna uppenbart fejk?VillaAnna skrev:
Du kan väl länka till den information som finns att läsa om detta!?
Jag tror bestämt att jag nämnde att jag var i kontakt med de som är agenter för icynene i sverige.VillaAnna skrev:
Det om något borde väl ändå vara ganska uppenbart, samma koncept, sämre funktion.VillaAnna skrev:
Jag hittade bara denna leverantören när jag sökte efter polyuretan påthomasx skrev:
Sveriges Tekniska Forskningsinstitut
http://www.sp.se/sv/index/services/...ygg/isol/Sidor/default.aspx?search=polyuretan
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Nu har det varit alldeles för många inlägg i den här tråden av nyregistrerade medlemmar som man med gott fog kan anta att de har ekonomiska intressen i produkten de diskuterar. Jag har rensat och stänger tråden.