3 619 läst ·
33 svar
4k läst
33 svar
Varför inte playwood i badrum?
Ha,ha...har precis vunnit ett dolda fel fall i tingsrätten där "kunden" hade BBV intyg o allt, och jösses vilket fuskbygge!
Vi fick ut på försäkringen pga attförsäkringsboalget inte gjorde en full analys...i princip!
Försäkringsbolag skiter i princip i intyg, de vill se att det är fackmannamässigt utfört. Det är det som spelar roll.
Vi fick ut på försäkringen pga attförsäkringsboalget inte gjorde en full analys...i princip!
Försäkringsbolag skiter i princip i intyg, de vill se att det är fackmannamässigt utfört. Det är det som spelar roll.
Hade kunden BBV intyg?.Åsa76 skrev:Ha,ha...har precis vunnit ett dolda fel fall i tingsrätten där "kunden" hade BBV intyg o allt, och jösses vilket fuskbygge!
Ett kvalitetsdokument ska ju visa att arbetet är fackmässigt utfört. Det är ju det som f-bolaget kräver.
Och dom skiter inte i intyg, det har du nog fått om bakfoten.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Njae... både rätt och fel...TOKE 1 skrev:
Kunder till mig har varit i kontakt med bland annat Länsförsäkringar och Folksam och ifrågasatt vad de har för krav ifall det ska anlitas hantverkare till våtrum och de svar de fått från båda bolagen har varit ganska entydiga...
"Vi har inga krav på att hantverkaren ska vara medlem i några intresseföreningar utan det enda krav som vi har är att det ska utföras fackmässigt."
Med intresseföreningar syftade de då på Byggmeramikrådet där jag alltså inte är medlem p.g.a att jag inte anser att jag vill betala pengar till just en intresseförening där det sitter en massa folk och stiftar en massa konstiga regler och dessutom bara försvårar för branschen och gemene Svensson.
Är man inte medlem i Byggkeramikrådet kan man inte heller skriva ett kvalitétsdokument som du syftar på.
Dock skriver jag ett liknande dokument som jag har från LIP vilka jag arbetar med och som jag har legitimation från att jag har gått utbildningarna som finns i branschen.
Detta räcker alltså.
Skulle det mot all förmodan hända något så kan försäkringsbolagen utan ett dokument se om det är fackmässigt utfört eller inte nämligen.
Dessutom ska det ju inte kunna hända något om man utför det fackmässigt.
Själv fotodokumenterar jag väldigt mycket framförallt när jag gör våtutrymme för då har man svart på vitt alla momenten man gjort.
så här är det väl egentligen. redigt sunt bonförnuft borde gälla.
att ha ett icke sugande material bakom tätskiktet. men sen så?
får uppfattningen att reglerna för badrum är formade av försäkringsbolagens önskan. att det inte ska gå att bygga regelenligt, för det är snart en omöjlighet.
plåtreglar. femtielva lager minerit varvat me gips, 17 lager tätskikt med duk mellan varje, på det lite kakel, uppsamlingskärl OM det skulle rinna över under handfatet. hermetiskt tillsluten duschkabin och för guds skull, lämna INTE fuktiga handdukar på golvet.
att ha ett icke sugande material bakom tätskiktet. men sen så?
får uppfattningen att reglerna för badrum är formade av försäkringsbolagens önskan. att det inte ska gå att bygga regelenligt, för det är snart en omöjlighet.
plåtreglar. femtielva lager minerit varvat me gips, 17 lager tätskikt med duk mellan varje, på det lite kakel, uppsamlingskärl OM det skulle rinna över under handfatet. hermetiskt tillsluten duschkabin och för guds skull, lämna INTE fuktiga handdukar på golvet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden