SBH skrev:
gäller denna märkning i hela huset?
Japp! Den är dock siskretare i vardagsrum och kök.
Om någon frågar varför?? Då säger jag " Det är jävligt kul att bygga å grejja" ;)

Vägg med flera strömbrytare och etiketter för att styra belysning och andra funktioner i huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här går det att styra det mesta på huset.
Överskådligt och bra.

Väggmonterade kontrollpaneler för hemautomation med etiketter för olika grupper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
tommib
Bor du ensam? Eller har du en extremt tolerant partner?

Min fru hade tagit ut skilsmässa om jag hade gjort det där hemma...

• Gilla
elmont och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Elektriker saknar oftast utrustning för att tex mäta överslag, lägg på ett par tusen volt och se om isoleringen är dålig mellan trådarna.
:)

Har dom alls en sådan utrustning på firman så finns det ofta bara ett ex, och den ligger på kontoret nästan jämt.
Vår firma har två, de ligger på kontoret nästan jämt.
Det meggas troligen bara ett tiotal gånger per år, nästan bara när det varit stora installationer.

Jag själv åker dock omkring med en egen installationsprovare i bilen jämt. Meggar ändå inte ofta, kanske 2-5 ggr per år. Men jag testar JFB och provar kontinuitet väldigt ofta faktiskt (typ varje vecka åtminstone). Absolut mest på företaget enligt chefen.
Exakt min tanke.

• Gilla
Ragnar_AT
  • Laddar…
Imponerande och ambitiöst men alldeles för "industriellt" för min smak, inget jag skulle vilja ha hemma rent utseendemässigt.

/Fru HLH

hsd
Jag har märkt med dymoremsa på uttag och dosor, syns inte så mycket men är bra när något händer (inte så ofta)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.