1 642 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Varför funkar inte nyinkopplade vägguttaget??!
Hej!
Jag har just satt i ett nytt vägguttag, men det vill inte fungera!
Jag skruvade loss ett annat i rummet för att se hur sladdarna skulle dras och gjorde likadant.
Blå = L
Svart = N
Grön/gul = Jord
Vad kan det vara som är fel???
Tack på förhand!
Jag har just satt i ett nytt vägguttag, men det vill inte fungera!
Jag skruvade loss ett annat i rummet för att se hur sladdarna skulle dras och gjorde likadant.
Blå = L
Svart = N
Grön/gul = Jord
Vad kan det vara som är fel???
Tack på förhand!
tur att vi inte har polariserade uttag i sverige då för du har ju vänt på fas&nolla.. spelar ju ingen roll nu för stickpropparna går att vända på här, men nåt annat galet har du ju gjort, tur du kopplade jorden rätt iaf..
kanske inte skalat trådarna innan du stoppade in dom i klämmorna? eller lagt nån av trådarna på en X-plint? finns det ström i trådarna??
om inte så kan du ju kanske ha ryckt lös dom från en löst sittande skarv i nån kopplingsdosa när du bytte uttaget
kanske inte skalat trådarna innan du stoppade in dom i klämmorna? eller lagt nån av trådarna på en X-plint? finns det ström i trådarna??
om inte så kan du ju kanske ha ryckt lös dom från en löst sittande skarv i nån kopplingsdosa när du bytte uttaget
tack för svar =)
jag tror jag klurat ut vad som är galet.
pinsamt...
det är väl en sån där dosa uppe vid taket där man ska in och "koppla på" strömmen? sätta ihop kablaget på nått sätt.
får ta det imorgon och prova.
jag tror jag klurat ut vad som är galet.
pinsamt...
det är väl en sån där dosa uppe vid taket där man ska in och "koppla på" strömmen? sätta ihop kablaget på nått sätt.
får ta det imorgon och prova.
Du kanske kunde posta några bilder så underlättar det, men är du det mintsa osäker (så tolkar jag att du är iaf) så borde du överlåta jobbet på någon annan kanske?
så du menar att trådarna inte var inkopplade uppe i dosan? eller har du råkat ryckt isär de när du bytte uttaget? för det utaget som satt där innan hade väl ström?
Klicka här för att svara