H hogge skrev:
Självklart ska jag återkoppla hur det gått. Bytte sensorn i torsdags 30 jan, satte temp till 6 grader. Nu är det 2 grader nedtill och 7 grader på översta hyllan. Ännu ingen isbildning, displayen visar 8 grader. Så.....utvärdering pågår, jag ger det några dagar till, eller en vecka, innan jag kan bedöma om det lyckats eller inte.
det är för stor diff på tempen
går fläkten riktigt?
det var väl den nedre du bytte?

Fläkten går i alla fall, svårt att bedöma om den går som den ska. Nu närmar det sig fryspunkten i lådorna längst ner och det är 6 grader på översta hyllan. Så jag är tveksam om sensorbytet gjorde skillnad.......

Nu är returen rätt person att svara på sådana här frågor, men flikar ändå in lite funderingar. Såg att du även bytt tätningslist, men det finns inte risk att den ändå är otät i överkant på något vis? Tänker om dörren är lite skev, eller gångjärn släppt eller nått.

K Knorren skrev:
Om skåpet är fräscht/helt för övrigt så hade jag nyttjad detta [länk]
En ny temp sensor kommer tyvärr inte hjälpa dig när isbildningen så ut som på bilden. Skåpet jobbar för fullt men hinner inte avfrostat innan det är dags att producera kyla igen.
Jag tror att det är brist på köldmedium har du inte kunskap om det använd dig utav detta tipset eller släng skåpet på närmsta soptipp.

H hogge skrev:
Fläkten går i alla fall, svårt att bedöma om den går som den ska. Nu närmar det sig fryspunkten i lådorna längst ner och det är 6 grader på översta hyllan. Så jag är tveksam om sensorbytet gjorde skillnad.......
tyvärr ser det ut som att du har en köldmedelsläcka då
brukar vara förångaren
går ju att fixa men kostar en del om man vill göra detta riktigt
har du tur har electroluxservice i din närhet fast pris på detta

12 februari. Nu har det gått ett tag. Det verkar ha stabiliserat sig såsom föregående mätning visade, 1-2 grader nertill och 6-7 upptill. Men ännu ingen isbildning så det har blivit klart bättre efter sensorbytet. Det här kan vi nog leva med.....

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.