826 läst ·
20 svar
826 läst
20 svar
Varför har jag minus 32C i tilluft på FTX om det är minus 3 ute…
Jag har fått (ytterligare) problem med min FTX (Recovent). Den har den senaste tiden stannat ofta. Jag har satt ned från normal drift (läge2) till läge 1 och det verkar hjälpa…Obs någon för eller efter värmare installerades aldrig och det är något jag funderar på. Lindsell som installerade menade inte att det behövdes….men…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
utan större vetskap om ventilation nu låtet -32 som ett sensorfel eller snarare ej ansluten eller trasig givare.
Haft samma på vår utomhus sensor för fjärrvärme
Givet att det inte är så kallt ute förstås.
Haft samma på vår utomhus sensor för fjärrvärme
Givet att det inte är så kallt ute förstås.
Jag har inte roterande växlare utan separata kanaler för från och tilluft….och tidigare har det inte varit så här.T TheGame skrev:
Korsväxlare då. Har du gjort rent växlaren, genom att spola den med varmvatten eller blåst med tryckluft. Mycket damm blir det i dom, både från insida och utsida. För hög fart på fläkt från utsida och kallt, så kan det bli is i växlaren.S sepani skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Du får prova med att rengöra filtret, men ingen garanti på det. Eftersom filtret är finmaskigt, så kanske det är att blåsa det med tryckluft. har du ingen kompressor, så gå till bensinstationen och blås.S sepani skrev:
Inget vatten på det, då blir det bara gegga i filtret.
Enda rimliga är att givaren visar fel. Troligtvis fel på själva givaren eller glapp i kabeln. Ett snabbt test för att se om det är själva givaren är att byta plats på anslutningarna i kopplingsutrymmet med en annan givare och se om felet flyttar med.
Redigerat: